Startup Zone – odwiedź ich na Infoshare!

Już niebawem rozpocznie się Infoshare, jedna z najciekawszych i największych konferencji na temat nowych technologii, trendów i internetowych nowinek. W czasie trwania konferencji, będzie miało miejsce jeszcze jedno wydarzenie, Startup Zone konkretnie, którego jestem patronem medialnym i które to chciałbym Wam dziś przybliżyć.

Idea Startup Zone

To tak naprawdę rozwinięcie tego co na co dzień robi Inkubator Starter na większą skalę i przy wsparciu autorytetów. Chodzi o networking, możliwość spotkania z inwestorami, a także i co ważniejsze konkurs. Konkurs na najlepszy ze zgłoszonych startupów, w którym można wygrać całkiem ciekawe nagrody (6000 euro, czy abonamenty Fokus lub Nokie Lumie i o wiele więcej). Jednak to korzyści dla samych startupów, dla odwiedzających jest to zaś możliwość poznać i nawiązać relacje z ponad 30 firmami, które wkrótce mogą namieszać na polskim rynku. A wiadomo, że relacje najlepiej budować jak najwcześniej.

W czasie trwania Infoshare odbędą się między innymi “pitche” przed i inwestorami, co sam z kolei chętnie obejrzę, bo wszak nie odbiega to za daleko od prezentacji pomysłu agencji przed klientem. A wśród mentorów z którymi te przemowy będą ćwiczone można znaleźć takie nazwiska jak chociażby Michał Sadowski, Jacek Kotarbiński, czy Grzegorz Pietruszyński.  Także wsparcie merytoryczne wysokiej klasy, a jury będzie zwracać uwagę zwłaszcza na prezentację samego pomysłu i rozwiązań jakie ma nieść dla użytkowników, model biznesowy, kompetencje zespołu, oryginalność oraz powód dla którego dany startup chciał być częścią Startup Zone. Przejrzałem kandydatów i stwierdzam, że póki co faworytów nie posiadam…

inkubator

Posiadłem jednak wiedzę na temat tego co Inkubator Starter jeszcze szykuje. Na kilka pytań odpowiedziała mi Agnieszka Meller:

1. Jaki jest cel StartupZone i do jakich startupów jest skierowana ta inicjatywa? Do zupełnie nowych na rynku firm, czy raczej takich, które szukają dodatkowego zastrzyku gotówki i PRu?

Agnieszka Meller: Cel Startup Zone to networking, a także szansa na pokazanie i promocję projektu podczas jednej z największych europejskich konferencji IT & New Media, nie bez znaczenia jest też możliwość prezentacji projektu przed inwestorami. Podczas infoShare startupy mogą znaleźć nowych partnerów biznesowych, ale także nowych klientów. Nie chcemy, żeby ludzie zapominali, że walka o klienta jest ważniejsza niż walka o finansowanie, stąd inwestycja nie jest głównym celem tego konkursu. Kierujemy strefę do każdego projektu, który jest minimum na poziomie prototypu lub wersji demo. Górna granica nie jest określona, im dalej tym nawet lepiej. Dlaczego tak? Bo wiemy od inwestorów, że projekty na etapie samego pomysłu to za mało, żeby ich zainteresować. Co więcej Startup Zone to też Expo, czyli specjalna przestrzeń, w której uczestnicy strefy zaprezentują swoje projekty. Musi być, więc co pokazywać.

Jedno z wielu szkoleń dla startupów odbywające się w Inkubatorze Starter.

Jedno z wielu szkoleń dla startupów odbywające się w Inkubatorze Starter.

2. Czy planujecie jakiś follow-up po zakończeniu konkursu? Czy zwycięskie startupy będą dostawać jeszcze jakieś wsparcie? A może będą miały dłuższe wsparcie mentorów niż tylko podczas konkursu?

A. M: Zdecydowanie tak, zaraz po infoShare ruszamy z programem akceleracyjnym Starter Rocket, który dołoży 10 najlepszym projektom dodatkową dawkę doładowania, w postaci networkingu, sporo wiedzy w formie i szkoleń i indywidualnie dopasowanego mentoringu, a także wsparcie finansowe i miejsce do pracy w naszym coworkingu. Postaramy się, żeby właśnie w Gdańsku warto było akcelerować swój biznes. 🙂

3. Czym kierowaliście się przy wyborze 30 firm, które wezmą udział w konkursie?

A. M. Najważniejszy był potencjał projektu, zarówno biznesowy, jak i w zakresie wyróżnienia na rynku, gdzie trudno znaleźć coś nowego. Ważny jest także stopień w jakim projektodawcy przemyśleli startup, nie do końca ilość klientów, ale raczej świadomość do kogo jest skierowana dana usługa. Zespół też nie był bez znaczenia (one-man show akceptowaliśmy w wyjątkowych sytuacjach), no i monetyzacja jako cel, którego nie da się pominąć, bo bez niego na pewno żadnego inwestora nie uda się pozyskać.

Co prawda niektórzy mówią, że inkubatorów wkrótce będzie więcej niż startupów, ale ja przyklaskuję każdej idei, która ma pomagać młodym ludziom w rozkręceniu ich biznesów. Startup Zone o ile będzie cyklicznym wydarzeniem ma potencjał, żeby zaistnieć na mapie takich inicjatyw na dłużej. Jestem również ciekaw jak potoczą się losy zwycięzców, czy dzięki profesjonalnej pomocy wyjdą na prostą tak jak Brand24 i Sotrender?

 

logohd24154

[wysija_form id=”1″]

 

Tagi: , , , ,