Ostatni tydzień nie obfitował w mega newsy, to raczej 7 dni pełnych doniesień o zmianach i modyfikacjach w serwisach społecznościowych. Skupiono się również na podsumowywaniu dyskusji na temat Oskarów w SM (ja również przygotowuję coś w tej materii, więc brace yourself!). Do czytania! Marsz!
1. Zaczniemy rzecz jasna od Oskarów i tego jak Oreo znowu swoją natychmiastową reakcją zgarnęło najwięcej zaangażowania użytkowników. Chyba żadna inna marka tak szybko nie reaguje. Były nawiązania do Bonda i Operacji Argo i to w ciągu sekund! Dzięki takim postawom trend second screeningu naprawdę będzie miał sens.
2. Foursquare to przepotężna baza danych na temat lokali i miejsc. Dlatego postanowiono ją udostępnić również tym, którzy konta w serwisie nie mają. Już niedługo będziemy mogli wysłać link do miejscówki znajomym, którzy z 4SQ nie korzystają.
http://socialtimes.com/foursquare-opens-up-explore-resources-for-non-members_b119707
3. A co powiecie na targetowanie reklam na podstawie Waszych offline’owych aktywności? Już wkrótce w USA powstanie system sprzężający konto facebookowe z kartami lojalnościowymi. Z jednej strony przerażające, z drugiej to masa informacji dla marketerów jeśli chodzi o decyzje zakupowe. Zobaczymy jak przyjmie się ta opcja.
4. Google chyba pozazdrościło Facebookowi, który jest już podpięty do kilkunastu milionów (kilkudziesięciu?) stron WWW dzięki Facebook Connect i tworzy własny przycisk do logowania się. Oczywiście to kolejny mechanizm, który pozwoli lepiej targetować reklamy i zbierać o nas informacje. Plusem jednak jest to, że jeśli dana strona posiada appkę mobilną, to będziemy mogli ją pobrać jednym kliknięciem, w końcu Android to Google. 😉
http://allfacebook.com/google-plus-sign-in_b111631
5. Instagram rośnie jak na drożdżach. Miesiąc temu chwalili się, że mają już 90 milionów użytkowników, a tu bach! 100 milionów. A dziennie Ci userzy dodają około 40 milionów zdjęć. Czyli jest potencjał, pytanie tylko kiedy w Polsce nadejdzie boom.
6. Całkiem niedawno Facebook popsuł kilka naprawdę dużych stron. Wszystko przez bardzo ciężką wtyczkę “Like box”, która ma być teraz napisana od nowa i ponoć strony mają się wczytywać nawet do 4 razy szybciej! Oby, bo u mnie na przykład czasami blog wczytuje się bardzo długo właśnie przez połączenie z wtyczkami FB.
7. Blogerzy biorą sprawy w swoje ręce. Ilona Patro wraz z mediafunem i Podróżnickimi tworzą projekt Och Blog!, czyli spotkań nastawionych na dyskusję i merytorykę w małych grupach. Taki twór podobny do grup roboczych IAB. Ciekawe co z tego wyrośnie.
http://www.blogostrefa.com/2013/02/ochmyblogpl-nowy-projekt-dla-was.html
8. Blog Roku 2012… Ech… Mam mieszane uczucia. Nazywanie tych blogów najlepszymi mija się z celem. Bez obrazy dla ich twórców, ale wyznacznikiem czego jest dostanie się do drugiego etapu na podstawie zdobytych smsów? Spamowania, agitowania żeby znajomi i czytelnicy głosowali? Kilku blogerów już miałem ochotę usunąć ze streamu. Sam również przystąpiłem do konkursu, ale wrzuciłem prośbę o głos raz i puściłem ją jako sponsorowany post. Poza tym sama gala to typowe wydarzenie starych mediów. Blogerzy, którzy nie byli nominowani w ogóle zostali olani. Ważniejsza była Ania Mucha. Sorry, ale taki event jednak powinien się skupiać na środowisku okołoblogowym, a nie krewnych i znajomych królika z Onetu. W przyszłym roku już sobie odpuszczę, bo widzę że formuła się nie zmienia ani trochę. Żeby jednak nie było, na zwycięskie blogi na pewno zajrzę i może któryś przypadnie mi do gustu na tyle, żeby dodać go do RSSów.
http://socialpress.pl/2013/03/wybrano-najlepsze-blogi-2012-roku-zobacz-liste-zwyciezcow/
9. Nowy Timeline wprowadzony w Nowej Zelandii i rusza na podbój reszty świata. Już widzę te narzekania. Jak zawsze zresztą. Ludzie! Facebook się zmienia i to dobrze, wolelibyście żeby stał w miejscu i padł jak Grono.net?! 😉
10. A co powiecie na Instagrama offline? Polaroid tworzy aparat, który będzie wyglądać jak ikonka serwisu, pozwoli dodać filtry i oczywiście wydrukuje nasze zdjęcie! Dodatkowo będziemy mogli podzielić się tym zdjęciem w innych sieciach społecznościowych. Aparat w sprzedaży ma się pojawić około wakacji.
To tyle w Podsumowaniu Krótkim, oczywiście zachęcam Was do komentowania i podawania go dalej, ale jeśli wciąż uważacie, że coś Was ominęło, to scrollujcie dalej, bo kolejne punkty już na Was czekają.
11. UPS partnerem logistycznym teamu Ferrari. Dodatkowo fajnie to współgra z ich misją jak najszybszego dostarczania przesyłek.
http://media2.pl/reklama-pr/100668-UPS-nowym-sponsorem-zespolu-Ferrari.html
12. Dwie polskie agencje, Ciszewski MLS i Onboard są nominowane do nagród Sabre. Są to jedne z najważniejszych wyróżnień w świecie public relations, a zwycięzców poznamy 30 maja.
http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122106
13. Najlepsze reklamy to trailery gier. A najlepsze trailery robi Blizzard, choć fanem Starcrafta nie jestem, to oglądając poniższy spot cieknie mi ślinka. 😉
14. Toyota z okazji 75 urodzin stworzyła interaktywne drzewo genealogiczne swoich samochodów. Jest trochę klikania i możliwości do poznania historii marki.
15. Facebook wciąż kombinuje żeby wzmocnić f-commerce. Tym razem zmienia wygląd i opcje związane z ofertami, dzięki którym będziemy mogli od razu przejść do sklepu lub dostać przypomnienie zanim oferta wygaśnie.
http://infosocialmedia.blogspot.com/2013/02/facebook-testuje-nowa-wersje-ofert.html
16. Wydarzenia też nie pozostały same sobie i FB dodaje okienko pop-up, które będzie nas zachęcać do przekazania informacji o evencie do naszych znajomych.
http://allfacebook.com/pop-up-share-box-events_b111698
17. Zmiany dotkną również okienka udostępniania treści. Teraz wszystko będzie ładnie rozwinięte i widoczne. Na plus. Mówiłem, że będzie dużo o takich małych zmianach w fejsowych ficzerach? 😉
18. Volskwagen pokazuje nowe możliwości SEO i prowadzenia kampanii w wyszukiwarkach. Tym razem z wykorzystaniem Google Images. Wpisujemy hasło: Ultimate Business Car i cały pierwszy rząd grafik składa się na banner reklamowy.
http://nowymarketing.pl/a/1181kampania-w-google-search-image
19. Facebook przejmuje kolejną firmę, tym razem jest to Atlas Advertiser Suite, który należał do Microsoftu. Firma zajmowała się analizą skuteczności reklam i zarządzaniem kampaniami. Dobrze, że Facebook wciąż pracuje nad tym, żebyśmy mogli pokazywać klientom nasze osiągi czarno na białym.
http://newsroom.fb.com/News/578/Facebook-to-Acquire-Atlas-from-Microsoft
20. Ja tu ciągle nawijam o jakości komunikacji w social media, a okazuje się, że takie strony jak powyżej mają największe zaangażowanie użytkowników… Ech…
https://www.facebook.com/Sotrender/posts/517576648284338
21. Facebook organizuje kolejną konferencję prasową. Mają pokazać nową wersję News Feedu. Czyli kolejne zmiany, zawirowania i narzekania. Chyba, że w końcu znaleźli złoty środek dla Edge Ranka i ten będzie bardziej dopasowany do naszych preferencji lub będziemy mieć możliwość delikatnej kontroli nad nim.
22. I kolejny trailer gry. Tak, musiałem, bo seria Assassins Creed wyróżnia się zawsze na tle innych świetnymi kampaniami promocyjnymi. Także czekam na czwórkę i to co zaserwują mi marketingowcy Ubisoftu.
23. Używacie Evernote? Zmieńcie zatem hasło, bo wczoraj doszło do ataku na serwery firmy. Reakcja bardzo szybka, wszystkim zresetowano ustawienia i dane powinny być bezpieczne. W ogóle ostatnio jest jakaś straszna plaga tych ataków. :/
24. Jestem złym człowiekiem i alternatywne podsumowanie tygodnia wrzucam dopiero na koniec. Kto dotarł aż tutaj, ten niech się czuje nagrodzony. 😉
http://pr-owiec.pl/6-pr-asowka/
Rzekłem!
Jakub “Pijaru Koksu” Prószyński
[counterize]