Podsumowanie tygodnia 24-30.12.2012

Święta, święta i po świętach. Podsumowanie tygodnia jednak musi być. Nie wydarzyło się nic mega spektakularnego, ale myślę, że jak zwykle zapewnię Wam odpowiednią dawkę informacji, które mogliście przeoczyć. Zatem do dzieła!

1. Na początek podsumowanie działalności Facebooka w 2012 roku stworzone przez Mashable. Wiecie, giełda, ciągłe zmiany, zakup Instagram. Wszystko w jednej pigułce.

http://mashable.com/2012/12/26/facebook-2012/

 

2. Facebook uruchamia usługę, która pozwoli nam wysłać (zaspamować!) znajomych w Sylwestra, dokładnie o północy. Już teraz możecie zaplanować życzenia, które poślecie.

http://allfacebook.com/facebook-offers-midnight-message-delivery-for-new-years-eve_b107474

3. Social Press z kolei podsumował facebookowe święta. Czyli co publikowały marki, jakie branże były wtedy aktywne i które wpisy były najpopularniejsze. O dziwo było tego trochę, Facebook nie zamilkł na amen. Pytanie tylko, czy chcecie dostawać życzenia lub posty świąteczne od takich na przykład banków? Wtedy powinny być aktywne marki, które są trochę bliżej naszej codzienności.

http://socialpress.pl/2012/12/swieta-2012-na-facebooku-czym-kusily-polskie-marki-w-tym-roku/

4. Kolejna mała zmiana w panelu reklamowym Facebooka. Teraz można zmieniać nagłówki reklam. W 25 znakach będziemy mogli zamieścić dodatkowy przekaz. A to w celu upodobnienia reklam Facebookowych do tych, które dostajemy poza nim.

http://allfacebook.com/sidebar-ads-customized-headlines_b107486

5. Używacie narzędzi w chmurze i powoli tracicie nad nimi kontrolę? Czemu zatem nie zebrać wszystkiego w jednym miejscu za pomocą prostego narzędzie jakim jest Primadesk? Sam wypróbuję to na dniach, bo szczerze mówiąc już sam się gubię co gdzie mam.

http://proseedmag.pl/narzedzia/narzedzia-primadesk-trzymaj-dane-w-jednym-miejscu

6. Jeśli Zuckerbergowie mają problem z ustawieniami prywatności na Facebooku, to co ma począć zwykły użytkownik? Okazało się, że Randi Zuckerberg publikując zdjęcie dla swoich znajomych udostępniła je również dla subskrybentów. Jedna z takich osób puściła je dalej na Twitterze i zaczęła się kłótnia, bo zdjęcie było przeznaczone wyłącznie dla najbliższych.

http://mashable.com/2012/12/26/randi-zuckerberg-privacy-breach-photo/

7. Electronic Arts usunęło ze swojej strony Medal of Honor linki do website’ów producentów broni. To odpowiedź na coraz szerszą dyskusję na temat dostępu do broni w USA po niedawnych masakrach. Bardzo odpowiedzialny krok.

http://mashable.com/2012/12/27/ea-medal-of-honor-weapons-links

8. 51% aktywności w internecie podczas świąt pochodziło z urządzeń mobilnych! Czyli zamiast jeść wszyscy robili zdjęcia bigosu i komentowali zdjęcia choinek? 😉 Dobrze, że rynek mobile rośnie, a chociażby w takich sytuacjach widać jego przyszły potencjał najwyraźniej.

http://thenextweb.com/insider/2012/12/27/christmas-day-mixpanel-study-more-online-activity-on-mobile-devices/

9. Gdzie dzielimy się informacjami na temat produktów? 6 na 10 użytkowników robi to na Facebooku. W jakim celu? Przede wszystkim żeby podzielić się ze znajomymi informacjami na temat własnego gustu i preferencji zakupowych. Czytajcie: w celu napompowania social ego. Warto się zapoznać z badaniem, bo to kolejna dobra podkładka żeby wytłumaczyć klientom agencji dlaczego warto być w mediach społecznościowych.

http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1009567

 

10. Must have każdego social media ninja/guru/geeka, czyli pełen raport Nielsena podsumowujący 2012 rok w mediach społecznościowych. Cyferki, cyferki, słupki, statystyki. Klikać i pobierać!

http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports-downloads/2012/state-of-the-media-the-social-media-report-2012.html

11. Socialbakers zaś podsumowało 3 ostatnie lata rozwoju Facebooka. Ilość userów, kraje z największą populacją facebookowiczów, najpopularniejsze marki. Taki materiał poglądowoy pozwalający zobaczyć jakie jest tempo wzrostu FB.

http://www.socialbakers.com/blog/1184-how-facebook-has-developed-over-the-last-three-years

12. Znamy już ostatnią okładkę drukowanego Newsweeka w USA. Jeśli taki tytuł przenosi się do sieci, to czy to już wyraźny znak, że prasa umiera?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=466298146760133&set=a.161826487207302.36046.161192653937352&type=1

13. Tadam! Pobieraczek.pl kończy działalność. Dwa wyroki UOKiKu, tysiące oszukanych użytkowników i nadchodzący pozew zbiorowy. Sam znam osoby, które przestraszyły się wysłanych do nich maili i zapłaciły… Dobrze, że chociaż jeden taki proceder się skończy.

http://t.co/Hpmq7Gtq

14. Kilka tygodni temu informowałem Was, że gwiazda NBA Kobe Bryant zastanawia się, którą platformę społecznościową wybrać, żeby być bliżej swoich fanów – Twittera, czy Instagrama. Oficjalnie Kobe wybrał serwis zdjęciowy, ale Nike Basketball oddał mu we władanie swoje konto na czas świąt. Ciekawy pomysł na wygenerowanie dodatkowego szumu wokół marki.

http://mashable.com/2012/12/28/kobe-bryant-twitter/

15. To niby nic wielkiego. Ot reklama small biznesu, knajpki z burgerami. Tylko, że według mnie stworzona w taki sposób, że nie powstydziłby się jej polski oddział McDonald’s. Dobry przykład, że jeśli pasja idzie z pomysłem, to można stworzyć coś fajnego, a nie dziadowskie reklamy szczujące cycem, nawet jeśli Twoja firma sprzedaje kostkę brukową.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JYgOaM3nD3Y#![/youtube]

16. Problemy pierwszego świata. Na Twitterze to jeden z popularniejszych trendów, a ja Wam podsuwam stronę, która rozwiąże te najpopularniejsze. Polecam zwłasza “My social networking sites are too social” w odpowiedzi dostajemy link do aplikacji w której możemy się podzielić dosłownie każdą czynnością. Takie puszczenie oka do tych, którzy do wszystkiego potrzebują appki. 😉

http://www.firstworldproblems.biz/

17. Swoje 90 urodziny obchodził Stan Lee, jeden z największych twórców komiksowych. Niby nic, ale warto napomknąć, że ten pan prowadzi własne konto na Twitterze. Wiek nie jest jak widać przeszkodą żeby być social.

http://mashable.com/2012/12/28/stan-lee-birthday-twitter/

 

18. Google+ się zmienia. Już niedługo marki będą mogły wchodzić w interakcję również z użytkownikami, którzy nie mają danego brandu w swoich kręgach, a także powstanie narzędzie analitycznego do G+. Najwyższy czas! Bo dotychczas to trudno było tu coś zmierzyć tak naprawdę.

http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33990/Google-Now-Allows-Pages-to-Interact-With-All-Users-Analytics-Coming-Soon.aspx

19. Agora Pulse wprowadza kolejne narzędzie analityczne – Barometr, które pozwoli na porównywanie profili facebookowych na podstawie zaangażowania, dotarcia, czy zasięgu wirusowego. Wskaźniki będą pokazywały, czy aktualne statystyki są dobre, czy zdecydowanie za niskie. Chciałbym zobaczyć coś takiego w wykonaniu Sotrendera.

http://allfacebook.com/agorapulse-barometer_b107574

20. Friendster, który zamienił się parę lat temu w platformę gamingową powraca do świata społecznościowego. Przyznam, że nie miałem okazji zaglądać na Fiendstera kiedy był jeszcze modny, ale jak widać wracają trochę do korzeni.

http://socialmediatoday.com/mohammed-anzil/1113891/friendster-back-social-network

21. Pinterest odniósł w tym roku niekwestionowany sukces. Jak widać niektórzy próbują z tego korzystać w dość nieciekawy sposób. Mowa tu o Theodorze Schroederze, który pracował z jednym z założycieli Pinterest przy innym projekcie, ale ponoć jego pomysły zostały wykorzystane właśnie przy tym serwisie. Pozew złożony, sprawa w toku.

http://socialtimes.com/lawsuit-claims-pinterest-and-investor-brian-cohen-stole-ideas_b114868

22. Google ukarał i to ostro wytwórnie muzyczne, które najprawdopodobniej podbijały odsłony swoich klipów. Usunięto miliardy wyświetleń i klipy, które wydawały się podejrzane. Czemu? Przede wszystkim Google chce dbać o rzetelność platformy i rozliczeń reklamowych.

http://m.technologie.gazeta.pl/internet/1,113033,13119037,Wytwornie_muzyczne_ukarane_za_pompowanie_statystyk.html

23. Dwa najpopularniejsze posty w tym tygodniu to fanmade związany z Dexterem, a może część press packu dla dziennikarzy – nie dotarłem niestety do takiej informacji, nie mniej fajny motyw na promocję serialu – https://www.facebook.com/photo.php?fbid=391808214240872&set=a.137999949621701.37059.102175693204127&type=1

I reklama Heinz, bardzo pikantna – https://www.facebook.com/photo.php?fbid=391026167652410&set=a.137999949621701.37059.102175693204127&type=1

24. Ostatnim artykułem na blogu była kumulacja “treściowa”, czyli dotychczasowe artykuły na temat content marketingu i prezentacja, którą przygotowałem na wykład na SGH + pojawił się nowy layout bloga i mały rebranding na fanpage’u: http://bit.ly/RlxoyZ

Dzięki, że czytacie i do podsumowania za tydzień!

Rzekłem!

Jakub “Pijaru Koksu” Prószyński

[counterize]

Tagi: , , , , , , , , ,