Podsumowanie Tygodnia 22.07 – 28.07.2013

Co poruszyło w ubiegłym tygodniu środowisko social media najbardziej? Wcale nie zniknięcie (tymczasowe) wskaźnika People Talking About, czy wyniki finansowe Facebooka (o tym później), a raczej przykre wydarzenie jakim były warsztaty Click Apps z panem Jackiem Żakiem odpowiedzialnym za fanpage “Dodawanie firm do Google Maps”. Jednak to nie jest miejsce żeby się nad tym dłużej pochylać, tak samo piątkowy kryzys pewnej firmy produkującej karmę dla zwierząt nie jest newsem tego rodzaju, jaki chciałbym umieszczać w Podsumowaniach. Wolę wyszukiwać pozytywne lub coś wnoszące do marketingu fakty. Zaczniemy zatem od tego jakie platformy generują najwięcej udostępnień treści.

 REPORT
20 items   2 followers   10 votes   575 views

Podsumowanie Tygodnia 22.07 - 28.07

Jul 28, 2013 - copypress.com - 84
Top 500 firm i blogi

Prawie jedna trzecia z firm z listy Fortune 500 posiada bloga firmowego. Ten trend content marketingu wciąż rośnie i nie zwalnia. Przede wszystkim firmy są skłonne wchodzić do social media i blogosfery dzięki coraz dokładniejszym narzędziom pomiaru i rozbudowanym możliwościom dystrybucji treści.

Jul 28, 2013 - insidefacebook.com - 86
100 milionów osób korzysta z Facebooka na...

... feature phone'ach! Czyli takich z klapką, nie dotykowych. Masakra! Z jednej strony to bardzo zacny krok milowy dla Facebooka, że udało im się zgarnąć taką pulę użytkowników, z drugiej zastanawiam się czemu Ci ludzie sobie nie kupią choćby najsłabszego telefonu z Androidem zamiast się męczyć taką nawigacją.

Jul 28, 2013 - mashable.com - 103
Royal Baby na Twitterze

Jak się okazało narodziny małego członka brytyjskiej rodziny królewskiej były jednym z najgłośniejszych wydarzeń na Twitterze ever!

Marki oczywiście korzystając z bardzo popularnego trendu real time marketingu (pewnie publikacje zaplanowane jak tylko się dowiedzieli, że księżna Kate jest ciąży) zaraz zaczęły gratulować narodzin małego monarchy. Oczywiście Oreo też przygotowało swoją kreację z tej okazji, jakże by inaczej.

Jul 28, 2013 - admonkey.pl - 105
Podsumowanie case'u Frugo na Wykop.pl

Wykop.pl i Frugo przygotowali dla Wykopowiczów akcję, której celem była promocja napoju i podniesienie kondycji polszczyzny w naszym kraju. Wszystkie bluzgi były zamieniane na kulturalne zwroty.

Ponad 7 tysięcy komentarzy zostało "zmienionych" przez Frugo, a w porównaniu do poprzedniego okresu było to o 123% więcej! Także użytkownicy sami chcieli sprawdzić jak Frugo ocenzuruje ich komentarz. W ciągu 10 dni osiągnięto również 5,5 mln odsłon reklamy na Wykopie i bardzo pozytywne opinie w earned media.

Jul 28, 2013 - prdaily.com - 81
Edelman na topie

The Holmes Report to coroczny ranking agencji PR jeśli chodzi o ich tempo wzrostu i przychody. W tym roku pierwsze miejsce na podium zachowała agencja Edelman z przychodami na poziomie (uwaga!) 650 milionów dolarów!

Jul 28, 2013 - insidefacebook.com - 101
Facebook for Business ponownie w sieci

Facebook reanimował swoją platformę Facebook for Business, która miała za zadanie edukowanie nowych użytkowników z zakresu używania reklam facebookowych. Opisy formatów, targetowania itp. Dodatkowo są również poradniki jak tworzyć reklamy, które mają mieć określone cele.

Jul 28, 2013 - blog.bufferapp.com - 94
10 zaskakujących danych na temat social media

Do prezentacji ofertowych jak znalazł. Na ten przykład warto wiedzieć, że social media są główną aktywnością w internecie i wyprzedziły nawet pornografię!

Jul 28, 2013 - insidefacebook.com - 95
Reklamy na Instagramie?

Tego obawiano się od dawna, ale chyba w końcu Zuckerberg i Systrom doszli do porozumienia. Wpierw oczywiście opcja reklam zostanie udostępniona największym markom. I nie, nie będą to zdjęcia użytkowników, a po prostu promowane posty, tak jak na Facebooku. Nic mega inwazyjnego na dzień dobry.

Jul 28, 2013 - socialpress.pl - 104
Sprawozdanie finansowe Facebooka przerosło oczekiwania inwestorów. Giełda zareagowała bardzo szybko

"W środę Facebook opublikował kolejne sprawozdanie finansowe, pokazujące wyniki osiągnięte przez spółkę w II kwartale tego roku. Tym razem, co zdarzyło się bodaj pierwszy raz, były one znacznie wyższe niż oczekiwania analityków. Bardzo szybko znalazło to odbicie w cenie akcji Facebooka, która poszybowała w górę aż o 25%!" - kto był mądry i kupił akcje, ten zarobił. Facebook już drugi raz odbija się od dna i być może niedługo zacznie sukcesywnie zyskiwać na giełdzie. Warto dodać, że połowa przychodów serwisu Zuckerberga pochodzi z reklam mobilnych.

Jul 28, 2013 - mediabistro.com - 79
Których społecznościówek używamy do dzielenia się treścią?

Firma badawcza Gigya postanowiła sprawdzić z których społecznościówek najczęściej korzystamy w celu udostępniania treści. Okazuje się, że połowę "rynku" zdobył sobie Facebook, podobnie to wygląda również jeśli chodzi o loginy społecznościowe.

Badanie i statystyki, które tutaj znajdziecie są o tyle ciekawe, że pokazują jak duży ruch generuje Facebook, który ponoć od dwóch lat umiera.

Jul 28, 2013 - pieniadze.gazeta.pl - 89
Coca-Cola na zielono i z połowę mniejszą ilością kalorii. Koncern zaczyna rewolucję?

"Na razie tylko w Argentynie, ale niewykluczone, że wkrótce na całym świecie będzie można kupić Coca-Colę Life w... zielonych butelkach. Oprócz etykiety nowy jest też jej skład." - Coca Cola ma bardzo ciekawą strategię wprowadzania innowacji, czy nowości produktowych. Zawsze robią to na jakimś rynku testowym. Przyjmie się? To rozszerzamy zakres działań.

Tym razem postanowiono wprowadzić bardziej "ekologiczną" wersję produktu, pozbawiając ją charakterystycznego, czerwonego brandingu. Wątpię, żeby to się udało na dłuższą metę, ale budżet mają, więc niech próbują.

Jul 28, 2013 - interaktywnie.com - 75
Megapanel maj 2013. Kategorie tematyczne

Tutaj zawsze najbardziej interesują mnie serwisy społecznościowe. I tak Facebook góruje nad wszystkimi z prawie 17 milionami real users, Twitter jest dopiero 10 z trochę ponad dwoma milionami. A i Pinterest, mający 800 tysięcy real users to też dobry news.

Jul 28, 2013 - blog.hubspot.com - 101
ESPN stare medium w internecie

Ten artykuł to bardziej rozprawa nad tym jak ESPN powoli przenosi ciężar swoich działań do internetu. Ostatnio mówiło się nawet, że niedługo tylko tam będą funkcjonować. I w ten sposób pokazują, że stare media rzeczywiście mają się coraz gorzej.

Jul 28, 2013 - readwrite.com - 89
Google Play i milion aplikacji

Podejrzewam, że w siedzibie Google mają gdzieś taką tablicę na której odznaczają kolejne kroki milowe. Tym razem chodzi o przekroczenie bariery miliona aplikacji w sklepie Google Play.

Jul 28, 2013 - google.com - 83
Chromecast

"Chromecast is the easiest way to enjoy online video and music on your TV. Plug it into any HDTV and control it with your existing smartphone, tablet, or laptop. No remotes required. Cast your favorites from Google Play, YouTube, Netflix, and Chrome to your TV with the press of a button." - nie jestem specjalistą, więc wolę zostawić Wam taki opis. Google idzie również w stronę telewizji społecznościowej i second screeningu.

Jul 28, 2013 - allfacebook.com - 89
Facebook Director of Brand Design

Facebook Director of Design Kate Aronowitz została zapowiedziana w tym tygodniu jako nowy szef działu Brand Design i ma odpowiadać za polepszenie wyglądu i usability rozwiązań reklamowych dla marek współpracujących z Facebookiem.

Jul 28, 2013 - techcrunch.com - 85
Google robi Androida 4.3

Zapowiedziano już zmiany w Androidzie 4.3. Przede wszystkim będzie możliwe stworzenie profilu z blokadą rodzicielską, wsparcie dla notyfikacji i zostanie wprowadzone API do DRMu. Użytkownicy Nexusów już mogą testować nowy system.

Jul 28, 2013 - thenextweb.com - 88
Infogr.am i milion infografik

Infogr.am to kolejna firma, która przekroczyła milion... stworzonych infografik. To prosty generator, który pozwala na wizualizację danych nawet tym użytkownikom, którzy mają podstawowe umiejętności graficzne (jak ja). Dodatkowo zapowiedziano funkcję, która importuje dane z Excela i na ich podstawie generuje infografiki. How cool is that!?

Jul 28, 2013 - wyborcza.biz - 94
Frugo przetarło szlak. Kolejne marki sprzed lat wracają

Dziesięć i Pół wraca na półki sklepowe? Powoli w Polsce kreuje się trend bazujący na sentymencie do produktów z młodości. Markę wskrzesiła Kompania Piwowarska, która wprost przyznaje się do pewnych błędów marketingowych przed laty, a teraz "10,5" wprowadza cichaczem na rynek, co jest dobrym krokiem, bo już widziałem pierwsze zdjęcia użytkowników, którzy byli zaskoczeni, że znaleźli piwo w swoim sklepie osiedlowym.

Jul 28, 2013 - bitly.com - 105
Wpisy z bloga

Wpisy, które ukazały się w lipcu. Jednak coś tam udało mi się w międzyczasie napisać. 🙂

W zeszły poniedziałek myślałem: “Ale marny będzie ten tydzień, nie dodałem żadnego linku do Evernote”. Tymczasem bez większej selekcji udało się uzbierać 19 naprawdę ciekawych newsów, a przed Wami jeszcze moja cotygodniowa lista artykułów wartych dodania do Pocketa.

 REPORT
6 items   1 followers   1 votes   544 views

Artykuły must read vol. 3

Jul 28, 2013 - slideshare.net - 72
Community Management Tips and Best Practices

Community Management Tips and Best Practices from Social@Ogilvy.

Jul 28, 2013 - hatalska.com - 93
Transmedia storytelling, czyli kreatywne opowieści w SM [prezentacja]

W sobotę miałam przyjemność występować w pierwszej edycji Orange Blog Talks rozpoczynającej cykl spotkań blogerów z różnych obszarów tematycznych. Spotkanie dotyczyło kategorii social (nowe media, technologie, komunikacja etc.). Mówiłam tam o transmedia storytellingu.

Jul 28, 2013 - pl.paweltkaczyk.com - 79
Bloger jako marka osobista

Podczas spotkania Orange Blog Talks mówiłem o tym, w jaki sposób bloger powinien budować swoją markę osobistą - na co zwracać uwagę, jakie techniki stosować... Poniżej zestawienie najważniejszych punktów z prezentacji. Co to jest marka osobista? W największym skrócie: spójna marka osobista jest wtedy, kiedy ludzie bez problemu potrafią odpowiedzieć na pytanie „W czym on/ona może Ci pomóc?"

Jul 28, 2013 - blog.znajdzreklame.pl - 83
Lato w pełni, czyli kampanie reklamowe napojów

Lato na nośnikach, czyli kampanie reklamowe orzeźwiających napojów. Lato w pełni i na nośnikach zewnętrznych w dużych miastach dzieję się nieco mniej. Jednak wytrwali reklamodawcy nie zniechęcają się i również teraz próbują dotrzeć do klientów, którzy w ucieczce od miejskiego zgiełku, masowo emigrują do nadmorskich miejscowości. Naturalnie, można wykorzystać to na plus.

Jul 28, 2013 - wordofmouth.org - 91
Social vs. Community. Are they different? Does it matter?

Tweet Tweet About Douglas AtkinDouglas believes that community is the engine of loyalty -- to companies, brands, religions, causes, sports teams, whatever -- and that social glue is generally a good thing. He works with organizations to create to create stronger glue through better community platforms and programs. He does this through his venture: The...

Jul 28, 2013 - smashingmagazine.com - 75
So You Want To Write A Digital Strategy?

"Can you put together a digital strategy for us to review?" Requests like this strike fear into those of us who work on the Web. What do we know about putting together strategy documents? Yes, we understand the Web, but we don't know how to write a document that is essentially a business strategy.

Nauczyliśmy się jak budować personal brand i rozpisywać strategię w mediach cyfrowych. Całkiem dużo jak na poniedziałkowy poranek. 😉 A wracając do samego początku, mam nadzieję, że jeszcze trochę podniesiecie statystyki Facebooka jeśli chodzi o udostępnianie treści poprzez “Lubię to” i w ten sposób podzielicie się Podsumowaniem ze znajomymi.

logohd24154

newspoint_banner

[counterize]

Tagi: , , , , , ,