Koksowy Share Week

To ten tydzień w roku, gdy wszyscy za sprawą Andrzeja Tucholskiego z jeskultura.pl polecają swoje ulubione blogi, Share Week. Inicjatywa bardzo fajna, bo można odkryć kilka mniejszych blogów, które jednak bronią się swoją merytoryką i treścią. Ja tymczasem miałem mały zgryz kogo polecić, bo przecież ja cały czas polecam serwisy/blogi itp.! Doszedłem zatem do wniosku, że polecę Wam pięć blogów z mojego marketingowego poletka. W świecie starych mediów byłaby to konkurencja, w blogosferze zaś są to moi dobrzy znajomi z którymi w mniejszym lub większym stopniu tworzyliśmy wspólne artykuły.

Zatem pojedziemy alfabetycznie, klikajcie w nazwy blogów, żeby otworzyć je sobie w tle i koniecznie dajcie autorom lajka na fanpage’ach lub zapiszcie się do newsletterów, bo po prostu warto. Zwłaszcza jeśli szukacie dobrych i konkretnych wpisów, a nie jakiegoś “lajfstajlowego pitu pitu”.

1. Edwin Zasada – o marketingu w MŚP i nie tylko

Bez tytułu

Edwin przede wszystkim w swojej twórczości charakteryzuje się bardzo trzeźwym spojrzeniem. Brak tu malkontenctwa, a za to szuka fajnych i dobrych praktyk. Za to bardzo lubię jego bloga + dobrze wykorzystuje tak zwany efekt księżyca, czyli zaprasza odpowiednich influencerów do wywiadów, a Ci potem generują mu trochę ruchu od nowych ludzi. Całkiem niedawno odświeżył sobie layout i teraz edwin-zasada.pl jest naprawdę miłym dla oka miejscem do konsumpcji treści. Przede wszystkim jednak Edwin znalazł sobie fajną niszę. MŚP? Przecież oni w większości przypadków nie korzystają z social media, a tu się okazuje, że jest tyle rozwiązań… Często nawet nisko kosztowych, a pozwalających na komunikację z klientem w zupełnie nowy sposób.

2. Jeszcze Jeden Blog – copywriting i odrobina psychologii w marketingu

5

Artur dużo miejsca na swoim blogu poświęca sloganom, psychologii reklamy, sztuce pisania. I trochę jednak żałuję, że na swoim blogu mimo moich wcześniejszych porad zaniedbał marketing sportowy, skoro jest fanem Premiere League. To taki tip na przyszłość Artur! Za co cenię tego “jeszcze jednego bloga”? Przede wszystkim za krótką, rzetelną i konkretną formę. Autor nie rozpisuje się tak jak ja w dywagacjach, porównaniach, dygresjach. Jest konkret na kilka tysięcy znaków i tyle. Dostajemy pigułę wiedzy/przemyśleń i co z tym zrobimy zostaje po naszej stronie. Jeśli zaraz ruszycie do wertowania bloga Artura, to zwróćcie szczególną uwagę na cykl “Historia Sloganu”.

3. Martekerka – marketing kobiecym okiem

4

Nadzieja młodych według Rankingu Kominka. Wydaje się trochę, że blogosfera marketingowa jest zdominowana przez mężczyzn, a tu się okazuje, że taka mała Marta coraz mocniej się w niej rozpycha i znajduje dla siebie niszę (tak na marginesie, to w ogóle w naszym zakątku blogosfery nie ma co mówić o jakiejkolwiek konkurencyjności). Autorka ma też bardzo konkretną misję, której kibicuję i będę na pewno wspierał – “Walczę z pseudo-marketingiem. Chcę wznieść marketing na wyższy level. Osadził się niestety na nizinach szczucia cycem, słodkich kotków, żebrolajków, a także propagandy, kłamstwa, balansowania na granicy prawa i stosowania nieetycznych zagrywek. Marketing owiany jest złą sławą – a w powszechnej opinii specem od marketingu i reklamy może zostać każdy.” I ma 100% racji!

4. NewCreative – performance marketing, Google i efektywnościowe wykorzystanie social media

3

Jeśli ja dobrze rozkminiam Facebooka, to od Artura wciąż mogę się uczyć jak działa Google, SEO, performance. Ma ogromne zaplecze wiedzowe, którym jednak na blogu aż tak się nie chwali. Czemu? Otóż zdradzę Wam, że w jego przypadku blog to tylko portfolio, prawdziwe mięso i know how sprzedaje na szkoleniach. To kolejny przykład osoby, która męczy czytelników zarabianiem z bloga stricte, a robi to gdzieś pobocznie. Poza tym Artur stosuje trochę inne techniki personal brandingu w sieci, robi to bardziej strategicznie i oficjalnie niż ja, a że lubię obserwować co działa, a co nie… Jeśli chcecie tworzyć profesjonalny wizerunek siebie i bloga, to koniecznie zajrzyjcie do NewCreative.

5. Social360 – kreatywnie, mobilnie, aplikacyjnie

2

Z Radkiem mam pewien zgryz. Z jednej strony wynajduje genialne kampanie, świetne case’y, mięsko i po prostu to co Koksy lubią najbardziej. Z drugiej strony trochę za mało w tym wszystkim autora. Także polecam ze względu na treści, bo ten aspekt osobowości blogera jest jeszcze mocno do dopracowania. Żeby nie było, że opis Social360 to głównie narzekanie, to zwróćcie uwagę na layout webowy. Wygląda bardzo spójnie i niczym aplikacja mobilna. Aż chciałoby się klikać na ekranie, a ten niestety dotykowy nie jest (w moim przypadku przynajmniej).  Podsumowując. Szukacie niestandardowych realizacji social media/mobile? To już wiecie gdzie zaglądać.

Tak jak pisałem całkiem niedawno, sharing is caring. Nie trzymajmy fajnych miejsc w sieci w tajemnicy, dzielmy się nimi, dodawajmy trochę punktów lansu dla autorów i propagujmy kreatywność. Naprawdę lepsze to, niż wrzucanie na Facebooka newsów o pustych celebrytach lub jakiś aferkach. Także miłego lektury, bo na pewno część z Was nie kojarzyła któregoś z powyższych blogerów i liczę na Wasze propozycje ciekawych blogów w komentarzach.

logohd24154

[wysija_form id=”1″]

Tagi: , , , , , ,