Twórco treści, wyróżnij się albo zgiń…

…w otchłani facebookowego newsfeeda lub czytnika RSS. Blogowanie/vlogowanie, w ogóle tworzenie własnych treści w internecie stało się nie tylko w jakiś sposób modne, ale też opłacalne finansowo. Dziwi jednak fakt, że ludzie rozpoczynając takie działania nie myślą nad tożsamością swojego tworu, marki właściwie. Paweł Tkaczyk na Orange Blog Talks nawet trochę wyśmiał blogerki modowe, że wszystkie zaczynają wpisy od „Cześć kochane…”. I coś w tym jest. W niektórych niszach z tłumu wyróżniają się tylko niektóre jednostki, reszta robi praktycznie to samo. Zatem jakie może być na to remedium?

Masz niszę, znajdź zatem własny środek wyrazu

W ogóle to tematem tego wpisu nie są oczywiście sami blogerzy, ale również osoby odpowiadające za content marketing, czy obecność marki w social media (w sumie też w pewien sposób jest to content marketing). Często jest tak, że marki z danego segmentu komunikują się w taki i taki sposób. Na przykład słodkie napoje. Jest Coca Cola, jest Pepsi, Fanta. Wszystkie nawiązują do zabawy, przyjaźni i tym podobnych. Przychodzi takie Mountain Dew i rozwala system muzyką rockową i sportami ekstremalnymi do których nawiązuje. Inny sposób wyrazu i od razu większa rozpoznawalność.

To mega prosta alegoria, ale chyba łapiecie o co chodzi? Zatem przejdźmy już do meritum. Mamy te wspomniane blogerki/vlogerki kulinarne. Mamy ładne zdjęcia, trochę opisu przygotowania, nieraz jakieś przemyślenia, które trapiły autorkę podczas tworzenia. I to tyle, praktycznie nie czuję różnicy między jedną stroną a drugą, nie zapamiętam adresu i pewnie następnym razem trafię tam po prostu z Google. Jednak tak jak wspomniałem w ramach pewnego obszaru tematycznego można poeksperymentować. Oto trzy przykłady.

Epic Meal Time, kolesie są genialni, bo swoje przepisy przygotowują zazwyczaj na bazie fast foodów lub mega kalorycznych kombinacji. W 2011 roku zostali nawet nagrodzeni w Shorty Awards, a na YouTube mają ponad 6 milionów subskrypcji. Miłość do jedzenia, nietypowy styl prowadzących i uzyskujemy mieszankę wybuchową w postaci prawdziwie „męskiego” kulinarnego show, tak różnego od tego co widać chociażby w programach kulinarnych w TV, które tak naprawdę wyznaczyły pewne ramy tego „gatunku”.

Przyjmijmy, że mamy dwie pasję. Gotowanie i muzyka. Jak to połączyć w jedną całość? Chociażby tak jak to zrobił autor Vegan Black Metal Chef, który przepisy dyktuje „śpiewając” w black metalowym stylu, przy akompaniamencie ciężkich gitar i do tego robi to w zbroi imitującej stroje niektórych zespołów grających ten gatunek. Do tego koleś jest weganinem, co już by wystarczyło do stworzenia wyróżniającej się treści, bo takich blogów/vlogów wcale nie jest tak wiele. Na marginesie, to fragment z krojeniem tofu zawsze mnie rozwala.

Zostajemy w skandynawskich klimatach i przenosimy się do Szwecji, gdzie wita nas ekipa Regular Ordinary Swedish Meal Time. Tutaj mamy do czynienia z tak naprawdę inspiracją pierwszym z wymienionych przeze mnie kanałów, czyli Epic Meal Time, ale…  Niclas Lundberg, swoje dania przygotowuje w dość chaotyczny, barbarzyński i nieokrzesany sposób, wszystko opisując tak zwanym „swenglishem”, czyli luźną wiązanką angielskiego i szwedzkiego, co daje piorunujący efekt. To kanał kulinarny dla prawdziwych wikingów.

Żeby jednak nie było, że cudze chwalę, a swojego nie znam, czy jakoś tak… To muszę zwrócić Waszą uwagę na bloga Pauliny Wnuk, „From movie to the kitchen” za pomocą którego autorka łączy swoje dwie pasje. Gotowanie i filmy. Po prostu przygotowuje potrawy, które mogliśmy zobaczyć w znanych produkcjach serialowych i kinowych.  Czasami pojawi się również jakiś luźniejszy przepis w postaci przekąsek do filmu, ale wciąż trzyma się pewnych ram tematycznych i tej tożsamości, którą sobie wypracowała. Zatem jeśli właśnie siedzisz czytelniku i zastanawiasz się o czym pisać na blogu, to po prostu zrób to inaczej niż wszyscy, podejdź do tematu niesztampowo i w sposób oryginalny. Bo ile można czytać wpisy o tym jak zrobić kotleta mielonego? Nagraj video jak robisz go w niecodziennym miejscu i już będzie lepiej!

logohd24154

Tagi: , , , , , ,