Na szybko: Nowy wygląd fanpage’y

W pierwszej chwili na nowe zmiany zareagowałem irytacją. Znowu? Najpierw szumnie zapowiadana Oś Czasu, potem zmiana wygląd profili prywatnych i teraz znowu upodobniamy fanpage do profili osobowych? Zaraz jednak ochłonąłem, poczytałem, poprzyglądałem się screenom i stwierdziłem: „Hej, teraz przynajmniej wiadomo jaka jest chronologia i wzrok nie musi wędrować w jakiś dziwnych kierunkach!” Także zacierałem swoje blogerskie łapki, aż będę mógł sobie przetestować ten nowy layout. I oto w tym tygodniu Facebook zaczął go oddawać w ręce szerszej publiki.

Czy zmiana wyszła rzeczywiście na lepsze?

Tak jak już wspomniałem jest czytelniej i trochę „czyściej”, profile w końcu bardziej przypominają to co widzimy w newsfeedzie po ostatnich zmianach. Pierwszą obawą wielu osób było to, że nowy układ strony dokumentnie zabije zakładki (nie oszukujmy się, bez promocji one i tak są martwe, bo na profile firmowe wchodzi może 1% użytkowników, zresztą sprawdźcie ile miesięcznie macie odsłon swoich profili), te są jednak dostępne pod przyciskiem More i w lewej kolumnie, jeśli zjedziemy trochę niżej (co więcej, lewa kolumna pozwala na podmiankę praktycznie wszystkich elementów oprócz liczby polubień (ta musi być na górze) i opisu strony.

8

Kolejnym elementem jest chociażby planowanie postów. Jeśli dodamy post na później, to informacja o nim będzie widoczna tuż nad polem publikacji nowego postu – tam gdzie wybieramy medium i wpisujemy tekst – a w dzienniku aktywności doda się właśnie pole „Zaplanowane Posty”, którego w domyślnym widoku tam nie ma. Oczywiście dziennik aktywności teraz mamy dostępny już po jednym kliku w górnym panelu, a nie tak jak dotąd po rozwinięciu menu. Szybciej i ergonomiczniej.

 

9

Wspomniałem o tym panelu po prawej stronie. Okazuje się, że jest bardzo intuicyjny i dzięki pop-upom zaoszczędza trochę czasu przy zarządzaniu stroną. Na kolejnych trzech screenach możecie zobaczyć najnowsze polubienia strony (oczywiście nie mogło się obyć bez odwołania do reklam), tych widać około pięćdziesięciu. Przy statystyce zasięgu tygodniowego pojawiają się z kolei ostatnie posty, ich zasięg i sugestia Facebooka czy dany post był sukcesem i czy warto go promować (wszechobecne i chaotycznie działające gwiazdki, u mnie często coś takiego wyświetlało się przy poście z zasięgiem 200 osób i trzema polubieniami).  I notyfikacje, którymi łatwo możemy zarządzać, przechodząc do konkretnego komentarza lub zaznaczając, że już daną notyfikację przeczytaliśmy. Wcześniej często w panelu administratora ta cyferka powiadomień bugowała się i trzeba było wejść w dziennik aktywności żeby zaznaczyć wszystkie przeczytane.

6

57Lewa kolumna o której wcześniej wspomniałem, czyli posty od użytkowników, galeria i aplikacje, jeśli ktoś wejdzie na nasz Timeline i zacznie go przewijać, to raczej trudno żeby to przeoczył, z drugiej strony zepchnięcie postów użytkowników trochę niżej pomoże administratorom, którzy prowadzą profile o „kryzysowym potencjale”. Niżej możecie jeszcze zobaczyć funkcję podmieniania poszczególnych boxów. Czyli posty możemy zepchnąć w ogóle na sam dół, w tym czasie użytkownik musi przewinąć około 6-8 postów, więc może po drodze coś polajkuje, skomentuje.

3

 

4

Na koniec jeszcze ekran Ustawień Profilu. Facebook w końcu pozbył się kolorowych ikonek, uporządkował wszystkie sekcje i wszystko mamy jak na dłoni, rozpisane i jasne (tak możecie się pośmiać ze słów wpisanych do blokowania w komentarzach). Od razu z tego ekranu możemy zarządzać powiadomieniami na komórkę (wcześniej trudno było się do tego doklikać) i aplikacjami podłączonymi pod profil. Na samym dole po lewej jest też przejście do Dziennika Aktywności, co też pomaga w nawigacji. Jest czysto, schludnie i czytelnie. W końcu!

2

Oczywiście ten lifting profili wiąże się ze zmianami chociażby w rozmiarach grafik. Tutaj znajdziecie informacje dotyczące cover photo i avatara, a tutaj rozmiary zdjęć w postach. Te raczej dopasowujcie do tego jak będą się wyświetlać w newsfeedzie, bo fajnie wyglądający profil to jedno, ale jak wcześniej wspomniałem, mało kto na niego wchodzi żeby to docenić. Powodzenia w oswajaniu się z nowym Facebookiem! Na marginesie powinni wprowadzić jakąś numerację kolejnych zmian, wiecie Facebook 2.0; 2.0.1… tak jak w aplikacjach mobilnych.

logohd24154[wysija_form id=”1″]

Tagi: , , ,