Sztuczki publikacyjne na Facebooku

Okazuje się, że nawet dla osób, które codziennie mają do czynienia z Facebookiem ma on jeszcze sporo tajemnic. Otóż na przykład wczoraj napisał do mnie znajomy, że GIF, który chce wstawić na swój profil nie zaciąga się. Poprosiłem o link, zrobiłem magię i wszystko działało. Gdy spytał jak to naprawiłem, powiedziałem, że jeśli mu przekażę tę tajemną wiedzę to będę musiał go zabić. Odpuściłem mu jednak, bo stał się inspiracją do dzisiejszego wpisu tutorialowego.

Jak zaktualizować miniaturę linku?

Właśnie jak to zrobić, spytacie. Jest sobie taka podstrona Facebooka, która nazywa się Open Graph Object Debugger (klikajcie tutaj), która pozwala na aktualizację i odświeżanie miniatur linków umieszczanych na FB. Bardzo proste narzędzie, które wita nas takim ekranem.

screen 5

Wklejacie swojego linka, który pewnie jak dotąd nie za bardzo chciał współpracować i klikacie „Fetch new scrape information”. Dzięki temu powinna zaciągnąć się nowa miniaturka lub podgląd GIFa. Jest tam też masa różnych informacji, które średnio rozumiem, jak wszystkie meta tagi przypisane do tego konkretnego odnośnika, a nawet jego responsywność względem serwera.

screen 5.1

Bardzo proste, prawda? A na pewno wielu z Was ułatwi życie i pozwoli publikować ładne linki z dopasowanymi grafikami z Waszych stron, blogów i serwisów contentowych klientów.

Publikacje ograniczone czasowo, nie ma problemu

Tekst o powyższej sztuczce byłby zbyt krótki, więc postanowiłem dorzucić jeszcze kilka rzeczy o których wielu administratorów fanpage’y wciąż może nie mieć pojęcia. I to wcale nie Wasza wina, bo Facebook nie ma najlepszego programu tutorialowego, wielu rzeczy nie objaśnia, nie pokazuje i nie informuje o nich. Trzymając je w tajemnicy i odsłaniając je tylko przed prawdziwymi hard userami, którzy koniecznie muszą wszystko przeklikać.

I taką opcją jest chociażby ograniczenie czasowe publikacji postów.screen 23

 

Po co takie coś? Hipotetyczna sytuacja. Mamy mecz piłki nożnej. O godzinie 18:00 strona publikuje składy i przewidywania wyniku. Wpis łapie dużo lajków i komentarzy, jest popularny w algorytmach Facebooka. Ten sam post wyświetla mi się następnego dnia, na szczycie mojego newsfeedu. I pierwszą rzeczą jaką chcę zrobić, jest ukrycie go, czyli przesłanie „negatywnego feedbacku” stronie. Nietrudno sobie wyobrazić, że takich użytkowników jest więcej i wtedy fanpage pada ofiarą własnego sukcesu. Dostaje minusy za zbyt popularnego posta.

24

Dlatego bardzo szybko i prosto można ustawić, kiedy nasz wpis przestanie się wyświetlać użytkownikom w ich strumieniach aktualności. Wręcz prostacka opcja, która jest chyba masowo ignorowana przez wszystkich wydawców na Facebooku. No nic, może dotrze do nich ten wpis.

Targetowanie postów w newsfeedzie

Przyjmijmy, że prowadzicie fanpage związany z produktem X. Nagle ta marka staje się sponsorem jakiegoś wydarzenia. Niech to będą zawody skateboardingowe. Dość niszowa rzecz, nie każdemu z Waszych fanów to podpasuje. Co zatem można zrobić, żeby potencjalnie ograniczyć ukrywanie tego posta, bo ich nie interesuje? Można go organicznie targetować na odpowiednie zainteresowania na przykład.

screen 3

Wciskacie ten celownik i po chwili ukazuje się Wam poniższe okno w którym można wpisać zainteresowania, wiek, a nawet lokalizację. Bo takie wydarzenie może mieć charakter lokalny i w sumie nie ma sensu pchać go do fanów strony z całego kraju.

screen 4

Czy takie działanie sprawi, że dotrzecie do wszystkich fanów, którzy pasują do profilu zainteresowań? Niestety nie, to będzie w sumie ułamek ułamka, wręcz promil zasięgu. Zatem warto taki post jeszcze dodatkowo podpromować. Ważne jednak, że od samego początku będzie wyświetlał się osobom potencjalnie zainteresowanym. Bo nie ma nic gorszego niż komunikacja nakierowana na niektórych, a nadawana do wszystkich.

Powyższe obie opcje dotyczące targetowania postów i ich wygasania TRZEBA WŁĄCZYĆ W USTAWIENIACH PROFILU pod linkiem >>> https://www.facebook.com/NazwaFanpage/settings/?tab=settings.

Ograniczenie tekstu na zdjęciu/miniaturze linku

Wiecie pewnie, że Facebook ogranicza promowanie grafik z ilością tekstu przekraczającą 20%, prawda? A wiecie jak to szybko sprawdzić? Jeśli nie, to skorzystajcie z Grid Tool (klikać tutaj). Wrzucacie interesujące Was zdjęcie, które chcecie wykorzystać w materiałach reklamowych, zaznaczacie gdzie jest tekst i dostajecie natychmiastową odpowiedź czy mieścicie się w ramach.

screen 6

Lepiej to zrobić nawet z takim zapasem jak u mnie, wtedy mamy pewność, że Facebook nie zrobi nam psikusa. U mnie jest to na przykład 16% tekstu na grafice, zatem menadżer reklam nie uraczy mnie żadnym komunikatem błędu przy promowaniu.


Jeśli tym wpisem pokazałem Wam coś nowego, to będę bardzo wdzięczny za wciśnięcie „lajka” o tam trochę niżej. Za udostępnienie też się nie obrażę, może Wasi znajomi prowadzący profile na FB też nie wiedzieli o tych opcjach. Jeśli jednak niczym Was nie zaskoczyłem i o wszystkim już od dawna wiedzieliście, to cóż ja mogę powiedzieć? Najwyraźniej też jesteście social media geekami, jak ja, którzy muszą wszystko koniecznie przeklikać i zajrzeć na każdą możliwą podstronę, a to się bardzo chwali.

logohd24154

Tagi: , , , , , ,