RSS pełen treści – Artur Smolicki

Jakiś czas temu publikowałem listę serwisów, które uważam za podstawę dobrze skonfigurowanych źródeł RSS, żeby być na bieżąco z trendami, a także żeby mieć skąd czerpać pomysły na komunikację i kampanie marketingowe. Dziś publikuję pierwszą listę gościnną, stworzoną przez Artura Smolickiego z newcreative.pl, którą dodatkowo pozwoliłem sobie skomentować (moje komentarze kursywą). Zaraz sprawdzimy skąd Artur czerpie swoje pomysły do pracy i rozwoju bloga. Bo content musi się zgadzać!

Jeszcze napomknę tylko, że sam z tych źródeł śledziłem dotąd jedynie Pro Bloggera, ale dzięki rekomendacjom Artura wzbogaciłem swój RSS o cztery pozostałe serwisy. Obyście poszli moim śladem i starali się poszerzać swoją wiedzę w jak najszerszym spektrum. Nie wiadomo co się kiedy przyda.

1. Design Beep

5
Artur Smolicki: Działania w Internecie to nie tylko kwestie reklamy, promocji i marketingu ale także dokładnie to, co widzimy własnymi oczami. Ogromna ilość inspiracji oraz niesamowicie rozbudowana baza materiałów graficznych. Na blogu znajdziemy nie tylko design najciekawszych stron internetowych znalezionych w sieci lecz także ogromną liczbę fontów, grafik czy narzędzi przydatnych praktycznie każdego dnia. Takich stron istnieje w Internecie co prawda wiele, jednak tylko nieliczne potrafią dostarczyć naprawdę użytecznego materiału.

Pijaru Koksu: Przydatny przede wszystkim dla ludzi interesujących się designem i projektowaniem stron na Wordpressie.  Pojawiają się również wpisy dotyczące jedynie stymulowania kreatywności oraz inspiracje designerskie. Istna uczta dla oka. Sam layout Design Beeb z kolei przypomina mi moją główną stronę, więc stwierdzam, że skoro oni się znają, to sixboxes odwaliło dobrą robotę. 😉

2. Pro Blogger4

Artur Smolicki: Nie istnieje idealna instrukcja na sukces dla początkujących blogerów. Rozpoczynając swoją przygodę z blogowaniem można jednak ustrzec się wielu błędów, które zdarzało się popełnić innym. Wiele stron zawiera w sobie bardzo sztampowe, powtarzalne instrukcje, które przepisywane są potem na większości blogów. ProBlogger podchodzi do tematu z trochę innej strony. Co prawda mam wrażenie, że najcenniejsze porady kryją się gdzieś w archiwum, lecz także nowe wpisy mogą nam dostarczyć dużej dawki inspiracji.

Pijaru Koksu: Przede wszystkim Pro Bloggera warto śledzić ze względu na jego holistyczne podejście do blogowania. Jest o SEO, jest o inspiracjach i social media, jest też o metodach pisania. Znajdziemy tutaj zarówno podstawy w postaci „jak napisać dobry wpis”, ale też analizy takie jak w tekście w którym żona autora wystartowała z własnym blogiem, a on przyglądał się temu trochę z boku i mógł z dystansu zobaczyć co działa, a co nie u innego blogera. Oczywiście na tym blogu znajdziecie też masę „X sposobów na coś tam”, ale to jedna z najpopularniejszych na zachodzie metod pisania, która nie zawsze jednak do mnie przemawia.

3. Get Elastic

3
Artur Smolicki: Nie tylko z zawodowego obowiązku staram się śledzić większość zagranicznych blogów zajmujących się tematyką e-commerce. Nowoczesne rozwiązania, porady specjalistów, analizy i badania to podstawa prowadzenia efektywnego sklepu internetowego. Większość przedsiębiorców nie ma problemów z produktami, księgowością czy pracownikami, dla większości jednak marketing, design, promocja czy optymalizacja konwersji to już tematyki odległe od ich obecnej wiedzy.

Pijaru Koksu: Niestety sam jestem z ecommerce trochę na bakier i ten blog na pewno pomoże mi nadrobić zaległości. Moją uwagę zwrócił przede wszystkim podział na platformy. Jest mobile, jest social, jest też web design. Może dzięki temu blogowi w końcu wykminię jak skutecznie sprzedawać przez fejsa?

4. Personal Branding Blog

2
Artur Smolicki: Z częścią zamieszczonych tu porad czasem się nie zgadzam, czasem również wskazówki są zupełnie nieprzydatne. Biorąc jednak pod uwagę tak dużą ilość materiału wciąż jest to podstawowy blog dla każdego, kto chciałby zadbać o rozwój własnej marki osobistej. Począwszy od momentu szukania pracy, aż do stanowiska pozwalającego nam na zarządzanie grupą osób to w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez innych jest albo gwarantem sukcesu albo przyczyną porażki. Warto więc dowiedzieć się w jaki sposób personal branding może wpłynąć na nasze życie.

Pijaru Koksu: Blog Dana Schawbela, autora Personal Branding 2.0  o którym kiedyś pisałem. Jakimś cudem uciekł mi podczas konfiguracji Feedly, ale już pierwszy kontakt z tym blogiem sprawia, że muszę się zgodzić z Arturem. Niektóre wpisy w ogóle nie są przydatne na polskim rynku, także trzeba czytać z włączonym filtrem. Zupełnie jak książkę o której wspomniałem. Zaraz zacznę nadrabiać lekturę, bo być może przegapiłem coś ważnego.

5. Small Biz Trends

1
Artur Smolicki: Chociaż współpracowałem z bardzo dużymi markami wciąż największą moją ciekawość oraz zaangażowanie budzą małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Najczęściej te, które dopiero wchodzą na rynek. To droga, którą dopiero musimy wyznaczyć, cele które musimy osiągnąć by w ogóle pozostać na konkurencyjnym rynku. Nie posiadamy wypracowanej marki, nie jesteśmy rozpoznawalni wśród klientów. Powyższy blog to jedna z obowiązkowych lektur nie tylko dla początkujących biznesów, lecz także tych które pragną rozbudować zakres swoich działań.

Pijaru Koksu: Na pewno przyda się jeśli chodzi o inspiracje jak budować markę klientów, którzy dopiero na rynek wkraczają, ale także na przyszłość, jeśli sami będziemy chcieli założyć biznes. Po wejściu tę stronę moją uwagę zwrócił box Daily Tips z „motywatorami”. Wiecie, takie jednozdaniowe porady jak polepszać swój biznes. Fajne, bo od razu można to wykorzystać w kanałach social. Oprócz tego szeroki wachlarz kategorii, od finansów, przez social media po narzędzia. Prawdziwa skarbnica wiedzy. 

Na koniec jeszcze przypominam, że czekam na Wasze listy ciekawych serwisów i blogów. Niekoniecznie typowo marketingowych. Podsyłajcie je z krótkim komentarzem na adres pijarukoksu@gmail.com, a zanim wrócicie do ulubionego serialu lub książki dajcie jeszcze lajka i suba Arturowi po kliknięciu w powyższy obrazek.

logohd24154

[wysija_form id=”1″]

Tagi: , , , , , , ,