Przybornik Community Managera 3

Poprzednie dwa wpisy z tego cyklu dotyczyły przede wszystkim przydatnych aplikacji i narzędzi. Dzisiaj jednak chciałem zebrać w jednym miejscu inne skarby. Konkretnie chodzi o wszelkiej maści linki do materiałów biznesowych przygotowanych przez Facebooka. Po cóż taki podręczny „księgozbiór”? Chociażby żebyście mieli jeden link w zakładkach (do poniższego wpisu), zamiast kilku innych. 

 

Mobile Studio – link

Chyba już przyszedł ten sławny rok mobile <badum tshhhh>, więc warto pomyśleć o wykorzystaniu potencjału smartonów i dotarciu do mobilnych użytkowników. A tak na serio tutaj znajdziecie kilka porad razem z przykładami na to jak tworzyć treści, które będą fajnie wyglądać na mniejszym ekranie. Są też konkretne realizacje marek, a nawet odrobina DIY dotycząca stworzenia mini-studia fotograficznego. Mam nadzieję, że projekt będzie rozwijany przez Facebooka i będzie tutaj coraz więcej treści oraz tips & tricks.

Facebook Ads Guide – link

Totalny must have dla każdego, kto zajmuje się promocją treści na Facebooku i Instagramie. Ostatnio sporo tu się pozmieniało, bo FB upraszcza ujednolicił trochę formaty. Bo zaczął się robić mały chaos. Teraz są podzielone ze względu na cel, jaki mają spełniać. Przejdźmy jednak do rzeczy. Jeśli nie wiecie jaki rozmiar mają konkretne kreacje reklamowe, jak je sformatować, ile znaków ma mieć tekst i tak dalej, to tutaj są wszystkie informacje razem z wizualizacjami. Dla najdociekliwszych są nawet specyfikacje tego jak konkretny format wyświetla się na różnych urządzeniach.

Facebook Creative Hub – link

A gdzie szukać inspiracji, kiedy tworzymy na przykład reklamę karuzelową lub Facebook Canvas? Creative Hub będzie odpowiednim miejscem, bo pokazano tutaj konkretne realizacje firm, które są obecne na FB i Instagramie. Różne branże, różne podejścia. Mamy tutaj prezentacje statycznych grafik, zwykłych video, klipów 360, pokazów slajdów, Canvasy i posty z Instagrama. Dodatkowo  pod tym linkiem znajdziecie także narzędzie do tworzenia mockupów postów, czyli własnych wizualizacji pasujących do konkretnego formatu. Wystarczy dodać kreacje, teksty i wszystko się ładnie skaluje symulując to, jak post będzie finalnie wyglądać.

Facebook Success Stories – link

Mało Wam inspiracji? Potrzebujecie statystyk i konkretnych efektów kampanii emitowanych na FB? Nie ma problemu, klikacie w powyższy link i przechodzicie do strony, która agreguje skuteczne kampanie reklamowe z wykorzystaniem różnych formatów i podejść. Wasz klient chce wejść na nowy rynek? Nie ma problemu, możecie wyfiltrować kampanie po regionie. Szukacie realizacji z konkretnej branży? Tak samo jest do tego odpowiedni filtr. Materiału jest sporo, bo znajdziecie tam blisko 624 artykuły. Świetny materiał do poczytania przy porannej kawie.

Facebook IQ – link

Posiadając tyle danych na temat użytkowników, Facebook ma idealne grupy do badania zachowań, trendów i skuteczności swoich formatów reklamowych. Dlatego przy researchu pierwszym miejscem, do którego powinniście zaglądać jest właśnie strona poświęcona prześwietlaniu społeczności Facebooka. Znajdziecie tutaj nie tylko tematy, które trzeba obserwować lub wdrożyć we własnej komunikacji, ale też na przykład zmiany w konsumpcji treści w zależności od pory roku lub świąt. Są tutaj także raporty dotyczące konkretnych branż, na przykład kosmetycznej gdzie opisano zachowania konsumentek w różnym wieku i o różnych predyspozycjach. Po prostu kopalnia wiedzy i insightów, którą musi znać każdy social media manager.


Żeby nie było, jeśli pojawi się kolejny taki przewodnik od Facebooka lub zostanie stworzona kolekcja najlepszych postów/video (było coś takiego, ale niestety umarło), to na pewno zaktualizuję ten wpis. Póki co chciałem trochę Wam ułatwić poruszanie się po tych wszystkich materiałach. Czasami mam wrażenie, że nie do wszystkiego tak łatwo można się doklikać, a to są ważne rzeczy! Powoli testuję sobie również kolejne narzędzia, które powinny znaleźć się w czwartej części „przybornika”.

logohd24154

Tagi: , , , , , , , , ,