Podsumowanie tygodnia 18.03 – 24.03.2013

24 marca, Narodowy Dzień Życia. Czuć to zwłaszcza po zarwanej nocy na imprezie Ballantine’s, ale jak widzicie poczucie misji we mnie silne i dostarczam Wam kolejne podsumowanie. Miałem wykorzystać List.ly do jego stworzenia, ale niestety nie ogarnąłem, że trzeba tam wysłać „podanie” o klucz do publikacji na Wordpressie. No nic, za tydzień dostaniecie wyjątkowe podsumowanie. A tymczasem…

1. To nie jest news na pierwsze strony gazet, ale twórcy Ćwierkacza w końcu dostali na niego patent. Bójcie się regionalne odmiany mikroblogów, bo może do Was przyjść pismo z sądu. To z jednej strony dobre zabezpieczenie, bo chroni ich interesy, z drugiej to gwóźdź do trumny takich inicjatyw jak Blip (który i tak dogorywa).

http://www.theverge.com/2013/3/19/4124888/twitter-gets-a-patent-on-twitter

2. Już 500 tysięcy użytkowników stojącego nad grobem Google Readera przeniosło się do Feedly. Wśród nich jest również moja skromna osoba.

http://mashable.com/2013/03/18/500000-google-reader-users-migrate-feedly

3. Google jeden produkt zabija, by dać miejsce kolejnemu. Tym razem jest to kalka Evernote wykorzystująca chmurę Google Drive i pozwalająca na tworzenie „krótkich myśli, tu i teraz”. Bardziej spontaniczne niż u konkurencji. Ponoć…

http://antyweb.pl/google-keep-moze-byc-czyms-wiecej-niz-notatnikiem-pierwsze-zrzuty-nowej-uslugi/

4. I kolejna inicjatywa w polskiej blogosferze, czyli team kreatywny Galopujący Pancernik. Maciek „mediafun” Budzich już się wygadał o swoim w nim udziale, ale kto będzie go współtworzył? To jeszcze tajemnica. A jaki jest cel? Edukacja i pomoc zarówno blogerom, jak i agencjom. Tak żeby skończyły się głupie fakapy związane z współpracą tych dwóch światów.

http://www.galopujacypancernik.pl/

5. Play gra agresywnie. Po tym jak na fanpage’u Dody ukazał się wpis w którym piosenkarka pyta swoich fanów o to gdzie ma przenieść telefon zaraz uruchomił się rzecznik telefonii. Chwilę potem na profilu Play z kolei opublikowano wpis „Czekając na królową”. Czy to działanie zamierzone? Teaser kolejnej celebrytki w kampanii reklamowej? Czy bardzo dobry przykład pozyskiwania ambasadora? Tego póki co nie wiemy.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/doda-kolejna-twarza-reklamowa-play

6. Najszybsza agencja świata? Jest taka w Nowym Jorku. Na briefy odpowiada w ciągu 24 godzin i to przez Twittera!

http://mashable.com/2013/03/18/worlds-fastest-agency

7. Microsoft również łączy swoje usługi. Do jesieni Yammer, czyli platforma do zarządzania projektami ma być włączona do pakietu Office365. Podoba mi się taka integracja.

http://techcrunch.com/2013/03/19/yammer-office365-integration-update

8. I kolejne ułatwienie dla reklamodawców na Facebooku. Poprzez power editor można targetować reklamy na „lookalike audiences”, czyli osoby o podobnych zainteresowaniach i danych demograficznych do naszych aktualnych fanów.

http://allfacebook.com/lookalike-audiences_b113308

9. Polska wysyła swoją delegację do jury Cannes Lions. Są nimi Katarzyna Przewuska z Havas Worldwide Warsaw i Piotr Chrobot z polskiego oddziału Saatchi & Saatchi. Oby byli łaskawi dla kolegów zza granicy. Pod linkiem również lista przewodniczących jury we wszystkich kategoriach, a sam konkurs odbędzie się w drugiej połowie czerwca.

http://www.ktr.org.pl/2013/03/katarzyna-przewuska-havas-worldwide-warsaw-piotr-chrobot-saatchi-saatchi-digital-poland-interactive-solutions-wezma-udzial-w-obradach-jury-60-cannes-lions/

10. I stało się. Jak prawie żadnej kary za łamanie zasad cover photo nie było, tak Facebook w końcu się ugiął i wprowadził tylko jeden paragraf: na zdjęciu musi być zachowana zasada 20% tekstu. Witajcie call to action i prośby o polajkowanie profilu!

http://allfacebook.com/loosens-restrictions-cover-images-pages_b113378

11. Pisałem tydzień temu, że Pinterest się „trochę” zmienił. Gdyby ktoś się pogubił co dodano, a co odjęto, to Mashable służy infografiką, która to wytłumaczy krok po kroku.

http://mashable.com/2013/03/20/pinterest-redesign-infographic/

12. Twitter skończył 7 lat! Z tej okazji opublikowano video, które podsumowało najważniejsze wydarzenia dziejące się w tym serwisie w tym czasie. Klęski żywiołowe, wydarzenia sportowe i kulturalne, post Obamy i wiele więcej.

13. I Facebook oficjalnie zapowiada wprowadzenie „zagnieżdżonych” komentarzy na fanpage’ach. Super… Ja to mam od listopada chyba, a nic nie poprawiono w sprawie powiadomień w wątkach. Człowiek klika i przenosi go na sam koniec. I sobie szukaj pod którym postem ktoś coś dopisał… Upierdliwe… I to na moim fanpage’u gdzie jest 4 tysiące fanów! Wyobrażacie sobie ogarnianie tych wątków w komentarzach na profilach z milionem fanów? Bo ja nie…

http://techcrunch.com/2013/03/20/to-improve-conversations-facebook-will-launch-a-reply-feature-and-most-active-threads-on-pages-and-popular-profiles

14. I nowa ustawa UE na temat ciasteczek. O co chodzi? Co trzeba zrobić? Gdzie? Wyjaśnia IAB Polska.

http://wszystkoociasteczkach.pl/

15. I rebranding jednej z najbardziej znanych polskich marek. Czyli piwa Żywiec. Ja sobie przewertowałem materiały z tym związane i odświeżenie identyfikacji wizualnej marki oceniam na plus.

http://www.rebrandblog.pl/kompletny-rebranding-zywca/

Top 15 zakończone, zatem tych, którzy wyznają zasadę too long, didn’t read żegnam i życzę miłej reszty niedzieli oraz przypominam, że na dole strony są share buttony. 😉 Ci, którzy jak zwykle czują, że podsumowanie jest za krótkie mogą scrollować dalej. Keep reading!

16. I Facebook odcina dostęp kolejnej aplikacji. Tym razem MessageMe. Wcześniej takiemu obostrzeniu uległo Vine, aplikacja Twittera. Nie ma się czemu dziwić, że Facebook stara się chronić swoje interesy i blokuje API do znajdowania znajomych w aplikacjach nomen omen konkurencji.

http://mashable.com/2013/03/16/facebook-messageme/

17. Może Facebook nie dba o konkurencję, ale o early adopterów już tak. W tym celu otworzył projekt w którym użytkownicy Androida będą mogli testować nowe rozwiązania mobilne.

http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/QSwvVfVoZtM/

18. Znamy już wyniki Sabre Awards, czyli nagród dla agencji PRowych. Niestety polskie agencje nie wygrały żadnej statuetki, a tytuł najlepszej agencji w naszym regionie otrzymało rumuńskie The Practice.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122805

19. Wcześniej wspomniałem, że Google uśmierca swoje usługi, by inne tworzyć. Zobaczcie zatem cmentarz projektów Google’a.

http://www.slate.com/articles/technology/map_of_the_week/2013/03/google_reader_joins_graveyard_of_dead_google_products.html

20. Poniedziałek to jakiś sądny dzień. Bo to już kolejny raz, gdy na początku tygodnia coś się psuje. Tym razem awarii uległ Google Drive, a z nim tak naprawdę Gmail. U mnie wszystko się cięło i nie chciało zalogować.

http://techcrunch.com/2013/03/18/google-drive-experiencing-intermittent-issues/

21. Simon Cowell znany z American Idol próbuje swoich sił w internecie. Tworząc… talent show na YouTube. „The You Generation” to coś w rodzaju Mam Talent, każdy użytkownik będzie mógł opublikować video ze swoimi zdolnościami. Już teraz żal mi moderatorów, którzy będą musieli to wszystko przeglądać.

http://socialpress.pl/2013/03/talent-show-na-youtube-czemu-nie/

22. Czy ktoś korzysta z Chattera od Salesforce do zarządzania społecznością i projektami w firmie? Jeśli tak, to wyszła właśnie aktualizacja dla aplikacji mobilnej, która przede wszystkim pozwala na dostęp do CRMów.

http://feedproxy.google.com/~r/TheNextWeb/~3/0cpDOTydZAc/

23. Gmail na Androida też dostał aktualizację. Przyspieszono wyszukiwanie i archiwizowanie wiadomości. Również cytowanie maili będzie łatwiejsze.

http://feeds.mashable.com/~r/Mashable/~3/OeWSlIPnXyQ/

24. Kolejne ploteczki od Marka Zuckerberga. Facebook wykupił domenę instachecker.com. Nie znamy jeszcze celu, ale być może będzie to adres narzędzia analitycznego?

http://allfacebook.com/instachecker-com_b113199

25. Red Bull to jednak ma pomysły. Był już Felix w kosmosie, to teraz wypuśćmy człowieka-wiewiórkę, żeby polatał między wieżowcami w Rio. Konsekwencja i rozmach, ot jak mogę określić ich marketing.

http://t.co/juw1U2tyjv

26. Nietypową akcję rozpoczął Prószyński i spółka. Albo książka Ci się spodoba albo otrzymujesz zwrot pieniędzy. Oczywiście trzeba wszystko przeprowadzić zgodnie z regulaminem w którym pewnie są jakieś kruczki, ale odważna decyzja ze strony ich działu marketingu sprawia, że być może czytelnictwo odrobinę wzrośnie. W końcu jeśli nie będzie (większego) problemu ze zwrotem, to czemu nie kupić?

http://kultura.onet.pl/wiadomosci/proszynski-i-s-ka-gwarantuje-dobra-lekture-albo-zw,1,5447828,artykul.html

27. Art Copy Code, czyli projekt Google, który jest jednocześnie reklamą firmy oraz platformą inspiracyjną. Polscy specjaliści oceniają potencjał i możliwość wykorzystania ACC w Polsce.

28. „- Specyfika eskalacji kryzysu w social media wymaga od konsultantów public relations ciągłego rozwijania swojej wiedzy w tym obszarze, a od agencji tworzenia nowych narzędzi – mówi Dorota Ciszek z zespołu Badań i Rozwoju w On Board PR Ecco Network.” Takie tematy poruszano w Berlinie podczas konferencji PRowej na którą zaproszono On Board PR. Miło, że docenia się naszych PRowców również poza granicami kraju.

http://admonkey.pl/on-board-pr-ecco-network-na-miedzynarodowej-konferencji-dot-komunikacji-kryzysowej-w-social-mediach/15720

29. Od jakiegoś czasu case Coca Coli i małego ROI z działań w social media są przedmiotem dyskusji w branży. Czy buzz marketing wpływa na sprzedaż? A może jednak lepiej zainwestować w display? Coca Cola jest moim zdaniem trochę niemiarodajna ze względu na budżety jakie przeznacza na kampanie.

http://www.pej.cz/Reklamy-display-tak-skuteczne-jak-TV-A-social-media-slabo-a5924?

30. Oh yeah! Google wprowadza do Hangoutów opcję… screenshotów. Bo inaczej tego nie nazwę. Oczywiście ubrano to w ładną otoczkę, że dzięki temu zachowamy specjalne momenty z naszych konwersacji, będziemy mogli je poddać graficznej obróbce i w ogóle.

http://techcrunch.com/2013/03/19/google-introduces-new-hangouts-app-called-capture-to-snap-pics-of-special-moments-as-they-happen/

31. A w Google Grafika będziemy mogli wyszukiwać gify. W kryteriach wyszukiwania będzie dodana opcja „animowane”.

http://feedproxy.google.com/~r/TheNextWeb/~3/A8zMTX7H9PU/

32. Klout rozszerza swoje usługi dla biznesu oferując panel w którym marki mogą zobaczyć jak i gdzie o nich rozmawiają influencerzy. Takie Brand24 połączone z Sotrenderem? Hmm…

http://corp.klout.com/blog/2013/03/klout-for-businesses/

33. I CRM do obsługi Google+ wprowadza Socialbakers. Tyle, coś więcej trzeba pisać?

http://www.socialbakers.com/blog/1534-socialbakers-builder-now-with-google

34. Update aplikacji Facebooka na Androida pozwoli na raportowanie i ukrywanie postów. To raz, a dwa to że będzie można zmienić cover photo z poziomu smartfona, pod wpływem chwili.

http://allfacebook.com/android-app-update_b113370

35. Allegro udostępni już za chwilę panel analityczny dla sprzedawców oraz ogólne statystyki serwisu. Wielu osobom na pewno ułatwi to pracę. Wszystko od razu policzone zamiast robić kolejne arkusze kalkulacyjne.

http://antyweb.pl/mamy-juz-dostep-do-serwisu-z-statystykami-od-allegro/

36. Marketerzy odpowiedzialni z promocję filmu Olympus z Gerardem Butlerem wpadli na prosty i fajny pomysł. Zachęcają widzów do wrzucania krótkich recenzji poprzez Vine z odpowiednim hashtagiem. Krótko, zwięźle i z korzyścią dla tych, którzy szukają opinii o filmie.

http://feeds.fastcompany.com/~r/fastcompany/headlines/~3/A6Ko7MIjTwY/gerard-butlers-new-movie-uses-vine-and-also-your-help-for-marketing

37. I kolejna akcja od Serca i Rozumu. Tym razem Pogromcy liMitów to akcja crossowa z Discovery Channel. Jak zwykle jest zabawnie. 🙂

38. Szef CI Games twierdzi, że słabe oceny gry Sniper 2 w Polsce to działania „czarnopijarowe” konkurencji. Tylko, że na zachodzie też oceny nie są zbyt wysokie… Szkoda, że tyle kasy wyrzucono w błoto na działania marketingowe wokół po prostu słabego produktu (tak, pograłem chwilę, kupiłem i się załamałem). Panie Tymiński, jak tworzy się dobry produkt to czarnego PRu zazwyczaj nie ma. Kropka.

http://www.pej.cz/Zachodni-recenzenci-tez-sie-zmowili-przeciwko-CI-Games-a5982

39. Kolejny mecz reprezentacji i kolejna fala memów. Tym razem z tylną częścią ciała Jakuba Koseckiego. Przy okazji Kamil Mirowski z pomocą Newspoint znowu porusza temat rozmów o piwie i komunikacji na Facebooku marek piwnych w kontekście meczu. Jak widać zwykli użytkownicy lepiej wykorzystują takie sytuacje komunikacyjne. Więcej w artykule.

http://www.mrsocial.pl/wypijmy-jednego-za-dupe-koseckiego/

40. Podsumowania tygodnia innych autorów:

http://pr-owiec.pl/9-pr-asowka/

http://klosinski.net/index.php/malinki/

Dzięki, że wytrwaliście! A teraz siup, dzielcie się tym podsumowaniem albo potrzymajcie je do jutra rano i zróbcie psikusa wysyłając je współpracownikom jako „lekturę do kawy”. I produktywność w poniedziałkowy poranek spadnie, bo TYLE do nadrobienia. 😉

Rzekłem!

Jakub „Pijaru Koksu” Prószyński

newspoint_banner

[counterize]

Tagi: , , , , , , , , , , , ,