Podsumowanie Roku 2015

Styczeń już w pełni i to chyba najlepszy moment na rozrachunek z rokiem 2015. Przyjąłem sobie taką samą konstrukcję tego wpisu jak rok temu. Jak ogólnie oceniam poprzednie 12 miesięcy? Bardzo dobrze, to był zdecydowanie czas w którym umocniłem wiele relacji z ludźmi, których mogę uznawać za prawdziwych przyjaciół. Mając takie wsparcie przyszłość będzie zdecydowanie czasem progresu.

Prywatnie/Zawodowo 2015

Wziąłem ślub, czego raczej nie dało się przegapić przez akcję, którą zorganizowałem z (jeszcze wtedy) narzeczoną, czyli Blogogody. Ogólnie mimo hejtu, podśmiechujek i szydery, pojawiło się też dużo konstruktywnej krytyki za którą oczywiście dziękujemy. Nie obyło się bez potknięć i sprawdziliśmy na własnej skórze, że nie będziemy celebrytami. W sumie o tyle było to ciekawe doświadczenie, że jeszcze dodatkowo scementowało nasz związek. Na pewno nie żałuję tego, wszystko jeśli chodzi o same uroczystości poszło tak jak chcieliśmy.

collage567

Wyjazd do Szkocji z kolei, to moja pierwsza tak daleka podróż poza granice Polski. Dotąd w sumie byłem tylko w Czechach, a tu nagle wyjazd do miejsca odległego o prawie 2 500 kilometrów od domu. Było moim marzeniem, żeby ujrzeć tamtejsze wzgórza i napić się whisky praktycznie na miejscu. Także skreślam ten cel z listy. Jeśli myśleliście kiedyś nad podróżą w tamte rejony, to bardzo polecam. Piękna architektura, widoki oraz sympatyczni ludzi, to ostatnie zaskoczyło mnie najbardziej.

Jak wyglądał mój rok zawodowo? Otóż odszedłem w marcu z Monday PR do Havas Worldwide Warsaw, gdzie pracowałem do sierpnia. Następnie rozpocząłem pracę w Przeagencji, gdzie jestem Social Media Managerem. I naprawdę czuję, że ta zmiana wychodzi mi na dobre, rozwijam się jeśli chodzi o planowanie działań, wiedzę i know how, także nie straszne są mi wyzwania nadchodzącego roku. Zwłaszcza z takim zespołem jaki mamy w Prze (pozdro Kasia, Emilia i Agata!).

Najlepsze kampanie 2015

To tak naprawdę temat na osobny wpis, który również powstaje w moim Evernote. Jednak już teraz chciałbym zajawić te działania, które zwróciły moją uwagę. Były to kolejno jeśli chodzi o „fajność”:

  • Band of Brands od Newcastle Brown Ale – opisałem trochę tutaj.
  • Mamsmakanamaka – pierwsza polska kampania reklamowa na Instagramie.
  • Anno 2205 – czyli jak wykorzystać odpowiednie media do nagłośnienia konkursu i hashtaga.
  • There Will Be Haters – kampania pokazująca jak ważny jest dobór ambasadorów do przekazu, możecie o niej poczytaj tutaj.

Koksy 2015, czyli moi influencerzy

Zrzut-ekranu-2013-12-29-o-18

Tak, znowu będę rozdawać figurki, tylko jeszcze muszę je wydrukować i wkrótce powędrują do wyróżnionych osób oraz organizacji. Zaczynam najpierw od osób, które miały na mnie pewien wpływ w ostatnim roku, głównie zawodowy oczywiście, a są to <fanfary>.

collage23

Michał Sadowski – nie ma tu niespodzianki. Transparentność w działaniu, edukacja i tworzenie naprawdę dobrego produktu to jednak nie wszystkie kryteria, które sprawiły, że nagradzam Michała. To również jego otwartość na ludzi, chęć pomocy. Zawsze jeśli potrzebowałem jakiejś przysługi lub pomocy, to na Michała mogłem liczyć. Oprócz tego jest dla mnie modelem człowieka, który potrafi w świetny sposób łączyć pracę z rodziną i swoimi pasjami. Nie wiem ile trwa jego doba, ale pójdę kiedyś do niego na korepetycje z zarządzania czasem.

Paweł Opydo – można go nie lubić, można krytykować. Nie można mu jednak nie doceniać tego, jak tworzy cały swój ekosystem wokół bloga. Dodatkowe kanały, zmiany na samej stronie, projekty. Jeśli miałbym mówić jakim blogerem chciałbym być jak dorosnę, to byłby to Paweł. Przede wszystkim ze względu na tą łatwość wprowadzania zmian. Śmiałem się kiedyś, że mógłbym w Podsumowaniach Tygodnia wrzucić rubrykę „Co Opydo zmienił na blogu” i co tydzień miałbym pewnie co wpisać. U mnie w tym samym czasie stagnacja w tym względzie. Dlatego jeśli macie czas i możliwości nauczyć się kodować i wprowadzać zmiany w szablonie i designie bloga, to uczcie się, żeby być jak Paweł.

Jan Zając – za rozwijanie świetnego narzędzia jakim jest Sotrender. Tak naprawdę powinienem nagrodzić wszystkich związanych z tym projektem, ale stwierdziłem, że przede wszystkim Jankowi należą się wielkie gratulacje za stworzenie zespołu, wizerunku marki oraz rozwój. Poza tym też nie unika socialowych dyskusji i potrafi uderzyć się w pierś, że coś jest nie tak. I takich ludzi nam potrzeba, którzy celują w jak najwyższą jakość, ale gdy coś się nie uda lub jest jakiś błąd, to nie chowają głowy w piasek. Koksa przyznaję również za otwartość na blogosferę, bo Sotrender dla blogerów zawsze jest za darmo.

Wydarzenie roku

smc-1140x400

Social Media Convent – spytacie czemu nie Blog Forum Gdańsk? Przede wszystkim z tego względu, że BFG było w tym roku dla mnie bardziej networkingowym wydarzeniem, na SMC usłyszałem więcej rzeczy przydatnych dla mnie jako dla blogera i Social Media Managera. Organizacja tego wydarzenia od samego początku stoi na wysokim poziomie. W tym roku podział dwudniowy sprawdził się zwłaszcza jeśli chodzi o możliwość porozmawiania o Twitterze. Medium, które niektórzy uważają za wymarłe, a jednak tam tętni życie. Marki które są tam aktywne zbierają tego żniwo.

To o tyle ważne wydarzenie na mojej mapie eventów, że są poruszane tam tematy zarówno dla tych początkujących, jak i zaawansowanych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Czekam na ogłoszenie szczegółów dotyczących kolejnej edycji.

Marki roku

Wybór mocno subiektywny, ale jednak postanowiłem, że trzeba ich nagrodzić. Dwie marki, które naprawdę lubię i szanuję za to co robią zarówno w social media, jak i w kwestiach projektów specjalnych. Miałem okazję współpracować z obiema firmami w tym roku.

collage24

IKEA – za pomoc przy Blogogodach, co oczywiste. Oprócz tego za działania z innymi influencerami, czyli adwentowe DYI z Handimanią oraz akcje blogerskie w Kuchni Spotkań z Góreckimi lub Andrzejem Tucholskim. W ogóle sama idea takiego miejsca, gdzie można razem gotować jest super i mega pasuje do wizerunku oraz wartości marki.

Lidl – zarówno za relacje z influencerami (stoisko oraz kampania z pieczywem na See Bloggers), jak i za drugą edycję Kuchni Lidla. Stworzenie talk showu z gotowaniem, znanymi gośćmi i nawet wykupienie czasu antenowego w TV sprawia, że content marketing tej marki wkracza na wyższy poziom.

Najlepsze teksty na blogu

Cztery kryteria według, których wybierałem. Ogólnie najpopularniejszym wpisem na blogu jest „Jak zmienić nazwę fanpage’a”, ale że został napisany w 2014 to nie brałem go pod uwagę. Z kolei patrząc pod względem zebranych interakcji pierwsze miejsce również zająłby wpis „Trzy rodzaje ludzi…”, ale nie chciałem już dublować. lepiej żeby były tu wyróżnione unikalne posty z bloga. Ze wszystkich jestem naprawdę zadowolony i uważam, że w tym co robię jest coraz więcej jakości, wiedzy oraz wartościowych informacji.

collage235

Moje social media

Kończę oczywiście podsumowaniem tego jak wyglądały moje social media względem roku poprzedniego. Coraz większe zasięgi, coraz więcej interakcji, to naprawdę cieszy, bo dotąd jest tylko progres. Nawet mimo tego, że w sumie byłem wyłączony z prowadzenia Pijaru Koksu Blog przez część września i października, bo przygotowywałem wszystkie ślubne rzeczy.

  • Facebook prywatny – 3 450 Obserwujących (rok temu 2 996).
  • Fanpage – 10 370 fanów (rok temu 8 230 fanów).
  • Twitter – 9 300 Obserwujących i 2 121 napisanych tweetów (rok temu 5 217 Obserwujących i 3 695 opublikowanych tweetów).
  • Instagram – 912 Obserwujących (rok temu 619 Obserwujących)

To chyba tyle jeśli chodzi o 2015 rok. Zamknąłem ten rozdział i oby nadchodzące miesiące były jeszcze lepsze (a na takie się zapowiadają!). Nie liczyłem dokładnie ile wpisów opublikowałem na blogu, bo Podsumowania Tygodnia trochę zakłamują tę statystykę, ale postaram się pisać więcej i częściej. Wszak skoro zawiesiłem sobie już poprzeczkę, to warto ją przeskoczyć, prawda?

Przy okazji również dziękuję za to, że czytacie, lajkujecie i komentujecie. To naprawdę mega uczucie widzieć, że to co się tworzy podoba się ludziom, jest dla nich przydatne lub chociaż dostarczy im rozrywki przez kilka minut. Pewnie gdyby Was nie było, to stwierdziłbym, że ograniczam się tylko do fanpage’a, a tak blog żyje i ma się coraz lepiej, choć potrzebuje już chyba remontu.

logohd24154

Tagi: , , , , , ,