Pijaru Kejs: Jak swoje gry promuje Ubisoft?

Szukając tematu do kolejnego wpisu zdałem sobie sprawę, że jest stosunkowo mało firm, które oprócz trailerów gier tworzą jeszcze inne materiały reklamowe. Spot do telewizji z żywymi aktorami i w sumie tyle. Zatem warto tutaj wyróżnić Ubisoft za to, że stara się być o jeden krok przed konkurencją tworząc treści pozwalające na większą immersję w świat gry. W poniższym wpisie znajdziecie kilka przykładów jak można tworzyć branded content w gamingu.

Assassins Creed

Moją ulubioną częścią cyklu do dzisiaj jest część druga. Opowiadająca losy włoskiego szlachcica, Ezio. Tuż przed premierą jednak starano się podsycać atmosferę w zupełnie inny sposób, wykorzystując postać Auditore Seniora, ojca protagonisty z gry. W ramach miniserialu Lineage (który poniżej możecie obejrzeć już jako 35-minutową całość) pokazano część jego przygód oraz wydarzeń, które doprowadziły do tego, że jego dziedzic sam musiał założyć assasyńską szatę. Wiadomo, że nie jest to poziom produkcji HBO, ale ogląda się to całkiem przyjemnie.

Z kolei w ramach przedstawiania świata z AC Syndicate postanowiono stworzyć przeglądarkę internetową rodem z XIX wieku. Na parę, operowaną przez robotników i zawierającą w sobie informacje o tamtych czasach. Znowu jest to sposób na pokazanie wielu aspektów epoki w której ma miejsce akcja gry. Można było tam znaleźć wiele informacji na temat podziałów klasowych, wydarzeń w wiktoriańskim Londynie, a także trochę smaczków i odniesień do współczesnej popkultury. Szkoda tylko, że już wyłączono tę stronę.

Header-news-Search-Engine-Core_221282 Screenshot 2015-10-05 19.28.36.png_zpsqpxwx7kc

Far Cry 3

Kto grał, ten wie że to była część rewolucyjna. Zupełnie inny sposób rozgrywki, wielka mapa i łotr odrobinę inspirowany nolanowskim Jokerem, czyli Vaas. Poznajemy go już w pierwszych minutach gry i wiemy, że to ktoś kto nie cofnie się przed niczym. Jednocześnie to przeciwnik tak wyrazisty, że aż szkoda go nie wykorzystać szerzej. I w tym celu powstało Far Cry Experience w którym ten szalony najemnik gra główną rolę. A że w FC 3 stworzono go na podobieństwo aktora Michaela Mando, to zadanie było dość proste.

Poznajemy zatem metody jego działań, dziwne motywacje, a także los poprzednik rozbitków, którzy trafili na wyspę. To pozwala jeszcze mocniej wczuć się w klimat. Oprócz tego już w bardziej reklamowym celu stworzono video w którym pokazano, że Vaasa wyciągnięto z wariatkowa, żeby mógł nagrać swoje linie dialogowe do gry. Taka troszkę incepcja, ale przy okazji uwiarygodnienie tej postaci, bez której ten tytuł nie byłby taki dobry.

Rainbow Six Siege

Tytuł do którego prywatnie podchodziłem trochę jak pies do jeża, ale w końcu jak się przekonałem, to nie mogę się oderwać. Dość prosta mechanika prowadzenia oblężeń pomieszczeń przez oddziały antyterrorystyczne sprawia, że jest to tytuł bardzo grywalny. I widowiskowy. Co widać w poniższym klipie reklamowym z udziałem Idrisa Elby.

To jednak nie koniec, bo Idris przeprowadza nas też po najważniejszych aspektach gry. Krótkie video prezentują nam na co zwracać uwagę i starają się przybliżyć taktykę, która w tym tytule ma nadrzędne znaczenie.

1

Oprócz tego stworzono jeszcze platformę crowdsourcingową na której gracze mogą publikować swoje video i rozpiski z różnymi sposobami na grę. A sama rozgrywka została tak rozbudowana, że możliwości jest multum, to z kolei zachęca do tworzenia kolejnych treści i tak w kółko. Dobry ruch ze strony Ubi, że udostępnili takie narzędzie.

45

The Division

Najnowszy w momencie pisania tego tekstu (13 marca 2016) tytuł francuskiego producenta. Nakreślając odrobinę fabułę, to nasz bohater należy do formacji The Division, która została powołana na wypadek ekstremalnych sytuacji i ataków terrorystycznych. A takowy nastąpił w Czarny Czwartek, podczas którego za pomocą banknotów rozprowadzono wirusa pewnej śmiertelnej odmiany grypy. I na tym motywie zbudowano serwis informacyjny The Division News w którym opisywany jest przebieg pandemii. Pomysł odrobinę kontrowersyjny, bo znajdują się tam chociażby informacje dotyczące Polski. Z drugiej strony sprawia to, że gra i wydarzenia z niej stają się odrobinę bardziej wiarygodne.

3

Ubisoft oddał w ręce graczy również symulator rozprzestrzeniania się wirusa. Możemy rozpocząć zarażanie od miejsca w którym mieszkamy i podejmując różne decyzje o tym jak chcemy przeżyć. W wyniku tego na nasz karb zostaje zrzucona wina za śmierć milionów ludzi, którzy się od nas zarazili. Przerażające? Tak. Sprawiające, że mocniej wczuwamy się w świat gry? Bardzo tak.

collapse-1024x466

Stworzono również kilka klipów z żywymi aktorami, które pokazują sytuacje z którymi muszą się mierzyć agenci The Division. Odbijanie zakładników, pościgi za celami i tym podobne. Podoba mi się ten sposób przekładania świata gry na bardziej rzeczywiste sytuacje i potencjał do tak naprawdę kręcenia seriali lub filmów. Fundamenty już pod to położono. Jednocześnie są to jeszcze mocno niestandardowe formy promocji produktu.


Gry są bardzo plastycznym medium, a mimo tego wielu producentów ogranicza się do tego, że stworzą kilka trailerów i one są jedynymi nośnikami reklamowymi. Jednak jeśli tworzy się odpowiednią otoczkę wokół konkretnych tytułów, można namówić do zakupu również tych, którzy z graniem są trochę na bakier. A Ubisoft jak widać stara się eksperymentować, szukać nowych dróg i form przekazu, żeby ich produkcje były zauważane na rynku.

logohd24154
Tagi: , , , , , ,