Pijaru Ficzery #21

Jak można spędzić piątkowe późne popołudnie? Chociażby pisząc Pijaru Ficzery i dostarczając Wam informacji, którymi możecie w poniedziałek zaszpanować ze znajomymi z „ołpen spejsu”, że jesteście tacy na czasie i ręka na pulsie. A na serio, to zwlekałem już na tyle, że musiałem solidnie przesiać listę zmian którą miałem i oto zostało ich tuzin. Nie mniej i nie więcej. Chyba nie ma sensu przedłużać tego wstępu.

1. Na pierwszy ogień idzie oczywiście nowy wygląd fanpage’y. Otóż będzie tylko jedna kolumna i na podobieństwo profili prywatnych lewa belka z aplikacjami i informacjami na temat strony. Podoba mi się, że FB unifikuje wygląd wszystkich podstron, strach przed totalnym zabiciem aplikacji też minął, bo okazało się, że będą zarówno pod zakładką „More’, jak i we wspomnianej lewej belce. Ogólne wrażenia? Jest ładniej, zdjęcia w bardziej poziomych formatach również przypominają to co się wyświetla w głównym newsfeedzie, również te wszystkie dane po prawej stronie dla adminów będą całkiem przydatne.

Więcej info tutaj.

1

2. Zmianie uległa również aplikacja FB na Androidzie. Teraz bardzo prosto można przełączyć się między głównym feedem, powiadomieniami i listami zainteresowań (wraz z profilem osobistym i firmowymi dostępne pod tym buttonem z trzema kreskami – symbol list). Moim zdaniem działa trochę płynniej niż poprzednie wersje, a również „flat design” sprawia, że jest spójna z Messengerem. Z tego co wiem, ta wersja appki nie jest dostępna jeszcze na wszystkich urządzeniach, ale ja osobiście z niej jestem bardzo zadowolony, więc jeśli znajdziecie gdzieś pliki apk lub wersję beta dla swojej wersji Androida, to wgrywajcie.

2

3. FB dba również o to, żebyśmy byli na czasie z tym co się dzieje u znajomych. Dlatego też w newsfeedzie ma się wyświetlać takie powiadomienie jak poniżej, żebyśmy mogli przejrzeć posty znajomych, które z jakiegoś powodu nam się nie wyświetliły lub się do nich nie doscrollowaliśmy. Jest jednak ciekawa kwestia, skoro się nie wyświetliły, to pewnie pochodziły od znajomych z którymi raczej nie wchodziliśmy w interakcję, czyli w sumie nie interesowało nas to co dotąd pisali. Funkcja z jednej strony dobra, bo pokazuje, że Facebook chce wracać do korzeni, z drugiej pewnie zbędna ze względu na prawdziwe więzi społeczne.

3

4. O to to, zmiana waluty w panelu reklamowym. Już jest to testowane i szczerze mówiąc bardzo chętnie bym z tego skorzystał i pewnie nie tylko ja. Bo gdzieś tam w zamierzchłych czasach ustawiło się konto reklamowe na dolary i teraz trzeba cierpieć, a tu jeden klik i ciach, rozliczamy się w „peelenach”.

4

5. Pasek powiadomień FB na ekranie powiadomień Androida? Oczywiście nie na stałe, będzie można to wyłączyć, ale osoba z Facebooka potwierdza, że jest to już wdrażane i wkrótce użytkownicy otrzymają taki widget.

5

6. I nowy, płaski, szybszy, ładniejszy i ogólnie lepszy Instagram. Aktualizacja wyszła jakiś czas temu, ale może nie macie w zwyczaju tak jak ja wgrywać każdej nowej aktualizacji. Naprawdę kawał dobrej roboty. Zdjęcia ładują się szybciej, edycja też przebiega sprawniej, a sam feed ładuje się tak na oko w trzykrotnie krótszym czasie. Tak powinno się optymalizować aplikacje mobilne. Brawo Systrom i ekipa!

Więcej info tutaj.

6

7. Twitter z kolei chce uprościć barierę wejścia dla nowych użytkowników i wyrzucić z feedu wszystkie @reply, co owszem uprości trochę widok konwersacji, ale jeśli ktoś trafi na taki wycięty z kontekstu tweet to zacznie znowu głupieć. Dla mnie krok wstecz i lepiej żeby tego nie wdrożyli.

7

8. I druga zmiana, która dla mnie sensu nie ma za grosz. Zastąpienie „retweeta”, znaku firmowego zwykłym „Share”. Serio? Ja wiem, że przyrost użytkowników jest coraz mniejszy i chcą ułatwić korzystanie z serwisu, ale żeby aż tak ingerować w to co hard userzy lubią i z czym się utożsamiają?

8

9. Tagowanie na zdjęciach na Twitterze to już zmiana na plus (pierwsza dzisiaj). Przyznam, że ma to sens, bo nie trzeba ludzi oznaczać w samej wypowiedzi, a otrzymają notyfikację, że są na jakimś zdjęciu. Prosta, ale potrzebna funkcja.

9

10. Oraz emoji na Twitterze mobilnym oraz webowym. To już zmiana mniej na plus jeśli obserwuje się z konieczności profile młodzieży. Trochę to ubarwi cały feed, ale oby nie było tak, jak kiedyś z gifowymi avatarami (istny koszmar!).

10

11. Na Gmailu za to taka zmiana w zakładce „Promocje”, zamiast nagłówków maili, pinterstopodobne kafelki z krótkim opisem i informacją od jakiej marki pochodzą. Widać, że stawiają tutaj również na spięcie mailingów z G+ i tamtejszymi profilami, co jest zrozumiałym ruchem, a jednocześnie dla odbiorcy wszystko jest bardziej widoczne jeszcze przed kliknięciem.

11

12. Nowe, mroczne, czarne Spotify. Działa trochę płynnie, wygodniej przegląda się Playlisty oraz wyniki wyszukiwania. Mam tylko wrażenie, że ktoś zapomniał o gwiazdkach/ulubionych przy utworach, bo teraz możemy dać coś w rodzaju ✔ i po prostu zakomunikować algorytmowi, że podoba się nam ten utwór, ale podglądu tych piosenek nie znalazłem. Ogólna zmiana typografii również na plus. Nie jestem ekspertem, ale miałem wrażenie, że poprzednie fonty były trochę rozmazane. Oczywiście zmiany layoutowe to nie wszystko, bo również samo wyszukiwanie playlist jest wygodniejsze, szybsze i bardziej dopasowane do naszego gustu.

12

Jeśli macie jakieś linki, screeny nowych funkcji, które pojawiły się na Waszym Facebooku, Twitterze, Pintereście, czy innym Instagramie, to ślijcie je na pijarukoksu@gmail.com. Ja tymczasem idę trochę odpocząć po całym tygodniu pracy i przygotować sobie materiały do kolejnych wpisów. Zachęcam do polubienia tego wpisu i przejrzenia innych polecanych wpisów, które macie niżej na stronie.

logohd24154
[wysija_form id=”1″]
Tagi: , , ,