Nowe okna w Twojej przeglądarce – strona brandowa Oknoplast

Istnieje kilka branż, które moim zdaniem mają pewien problem wizerunkowy. I jedną z nich jest branża związana z oknami i drzwiami. Z jednej strony mamy designerskie koncepcje i piękne wizualnie kampanie, z drugiej z kolei typowych Januszy marketingu. Do tej pierwszej, bardziej profesjonalnej grupy zaliczyłbym Oknoplast, który jest klientem agencji OX Media.

WPIS KOMERCYJNY NA ZLECENIE OX MEDIA

Wygrywaj narracją

Wspomniałem o tym jak postrzegam branżę okienniczą. Mamy w niej takie potworki jak ten z poniższego spotu, gdzie jakiś kreatywny trochę za bardzo popuścił wodze fantazji proponując coś takiego do realizacji…

Mamy też Drutex, firmę o międzynarodowym zasięgu, która moim zdaniem jest koszmarem sennym specjalistów od brandingu i namingu. Bo sama nazwa marki kojarzy się od razu z ogrodzeniem z siatki. To znaczy, oni kiedyś produkowali coś takiego, ale zmienili obszar działalności. Nazwa zaś została budząc skojarzenia niezwiązane z produktem.

Dobrze by było zatem pokazać dobry przykład z tej dość, że tak powiem, konserwatywnej branży. Okien potrzebujemy wszyscy, zatem marka musi się jakoś wyróżnić. W przypadku komunikacji Oknoplastu postawiono na magiczne słowo „narracja” (lub storytelling, ale zaraz obrońcy języka polskiego mnie zaatakują). Jaką historię można opowiedzieć przy takim produkcie? Otóż całkiem prostą, ale też uniwersalną. Mamy ojca rodziny, który chce stworzyć idealne miejsce dla siebie oraz bliskich. Można wywnioskować, że pracuje też w domu, zatem potrzebuje ciszy – tutaj można chociażby wyeksponować takie cechy produktu jak dźwiękoszczelność. Bohater oprowadza nas zatem po swoim domu poprzez…

Wideo interaktywne

Skąd pomysł na wykorzystanie takiego medium? OX Media daje tu za przykład wyniki badań według BrainShark i Spiceworks, według których:

  • 52% osób, które zajmują się marketingiem wskazują, że video ma najwyższy współczynnik ROI
  • 65% odbiorców materiałów audiowizualnych ogląda przynajmniej 3/4 materiału
  • Konsumenci spędzają około 2 minuty dłużej na stronach firm, gdzie jest zaimplementowane video.

Tak że mamy tutaj pewien dowód na to, że implementacja video HTML 5 na samej górze strony może być dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że zapoznanie się ze wszystkimi scenariuszami i dalszą częścią okołoproduktową trwa jakieś osiem, dziesięć minut Brakuje może tylko opcji przewijania. Zatem jak to wygląda krok po kroku? Strona może się zachowywać jak typowy one pager, ale mamy też nawigację, to raczej standard, ale czasem mnie aż szlag trafia, gdy trafię na jakiś website, gdzie ten górny pasek zaraz się chowa i muszę dodatkowo klikać. Tu postawiono na scrolling i płynne przechodzenie z sekcji do sekcji.

Pierwszą rzeczą jaka nam się rzuca w oczy jest właśnie video o którym wspomniałem, a które tak naprawdę można też traktować jak wisienkę na torcie. Mimo możliwości wyboru widoku, powiem, że mamy do czynienia raczej z zamkniętą i liniową całością. Brakuje tutaj takiego elementu, który zachęcałby do sprawdzania co się wydarzy, choć w przypadku okien zdaję sobie sprawę, że mogłoby to być trudne. Jednak jest to na pewno taki element strony firmowej, który przyciąga uwagę, jest dobrze i profesjonalnie wykonany, a to z kolei wpływa na wizerunek marki – pamiętacie jeszcze spot z początku wpisu? – a to było jednym z celów.

collage

Odświeżenie wizerunku i budowanie zaufania

To był jeden z celów, jakie postawiono przed agencją. Sprawienie, że marka będzie się lepiej prezentować, będzie wzbudzać odpowiednie skojarzenia, a przede wszystkim strona internetowa nie będzie odstraszać. Czy to błyskającymi napisami, muzyczką w formacie midi, czy innymi reliktami poprzednich epok. Wdrożono zatem responsywny design oraz kilka sekcji, których często mi brakuje, a które budują wiarygodność.

Chociażby statystyki. Zapewne jakbym pogooglował, to część z nich by się potwierdziła, np. ta z liczbą salonów lub lat prowadzenia działalności. Jeśli do tego sprawdzimy nagrody otrzymane przez firmę to mamy mocne podstawy sądzić, że nie jest to firma krzak, a renomowana, poważna marka.

5

Kolejna część, to właśnie historia firmy, która została przedstawiona na osi czasu. Począwszy od informacji o założycielu firmy, przez pierwsze kamienie milowe, a kończąc na najnowszych wydarzeniach. To kolejny element budujący wiarygodność Oknoplastu oraz zaufanie do marki. Najgorsze co może być, to gdy wchodzi się na stronę jakiejś firmy, i nie można znaleźć na jej temat żadnych informacji.

3

Na stronie Oknoplastu znajdziemy też trzy ważne dla marki wartości: komplementarność (pomagają w montażu, doborze okien do przestrzeni), innowacyjność (firma posiada dział R&D, który cały czas wprowadza nowe rozwiązania) oraz design (kolorystyka, dodatki i szeroka gama wypełnień). Takie rzeczy też warto pokazywać, mówić o nich i podkreślać w komunikacji.

4

Wartą uwagi sekcją na stronie jest też Pressroom. Zbierane są tutaj informacje pochodzące ze wszystkich mediów firmy – zarówno notki prasowe, jak i aktualizacje z YouTube’a czy z Facebooka. Dzięki podzieleniu na sekcje tematyczne łatwo można odnaleźć informacje na interesujący nas temat.

Wsparcie sprzedaży

Strona WWW powinna być ważnym ogniwem w procesie sprzedaży produktów. Skoro nasz potencjalny klient przyszedł do nas z Google, to trzeba go czymś zainteresować. Mamy poprzednie sekcje, gdzie może obejrzeć produkt w akcji, dowiedzieć się co nieco o marce, ale czy użytkownik ma dokąd się zwrócić jeśli poczuje się bardziej przekonany do zakupu? Na stronie Oknoplastu pierwszym takim miejscem jest quiz, który pozwala na wybranie odpowiedniego produktu z kilku linii. Trzeba w nim odpowiedzieć na proste pytania dotyczące tego w jakiej przestrzeni wolimy przebywać, czy wolimy design od funkcjonalności, itp. Odpowiadamy i przechodzimy na podstronę produktową, a stamtąd przeklikujemy się na stronę z mapą salonów. Bez fajerwerków i udziwnień.

2

Ale quiz ten ma jeszcze jedną, nie tak oczywistą zaletę. Daje on marce cenne insighty na temat preferencji swoich użytkowników. Klient udzielając w quizie odpowiedzi na 3 proste pytania tym samym informuje firmę o tym, co jest dla niego ważne, a informacje te zapisują się w postaci ciasteczek. A co dalej firma może zrobić z ciasteczkami? Na przykład może je wykorzystać w procesie marketing automation do budowania bardziej zindywidualizowanych i dopasowanych do zainteresowań klientów komunikatów.

Wiedza za darmo

W content marketingu lubię, gdy firmy oferują mi wiedzę lub porady za darmo, zanim jeszcze zdecyduję się na zakup ich produktu. Na stronie Oknoplastu możecie znaleźć zakładkę „Dawka wiedzy”, a tam artykuły o okuciach okiennych, ile zyskujemy na wymianie nieszczelnych okien (wiadomo, że ogrzewanie droższe i w ogóle) lub jak zabezpieczyć okna na zimę. Ta sekcja strony ma być z czasem rozwijana i aktualizowana.

1

„Sell the problem you solve, not the product”

Moim zdaniem Oknoplast w swojej komunikacji świetnie realizuje zamysł tej sentencji. Okno ma nas chronić przed światem zewnętrznym, hałasem, chłodem. To mocno podkreślono, prawie na równi z dbałością o design. Uważam, że jest to dobra realizacja, na poziomie i zarówno agencja ani jej klient nie mają się czego wstydzić przed użytkownikiem, który trafi tam z wyszukiwarki.

Stonowany design, responsywność (strona działa bardzo dobrze na urządzeniach mobilnych), innowacyjność w swoim sektorze oraz czytelność, to podstawowe zalety strony brandowej Oknoplastu. Jestem też ciekaw Waszych opinii.

logohd24154

WPIS KOMERCYJNY NA ZLECENIE OX MEDIA

Tagi: , , , , ,