Największe marki w social media A.D. 2015

Poniższy wpis powstał przede wszystkim z kronikarskiego obowiązku. Na blogu znajdziecie też moje Podsumowanie 2015 roku oraz spis najciekawszych kampanii przeprowadzonych w social media. Przyszedł zatem czas, żeby spojrzeć na to, jakie brandy miały największe audytorium w zeszłych dwunastu miesiącach. A jeszcze ciekawsze będzie sprawdzenie w styczniu 2017 czy udało im się utrzymać w Top 10 na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Zobaczmy zatem kto królował w tych społecznościowkach.

Facebook – tutaj jemy i pijemy

PISZ DOBRE RZECZY (12)

Tutaj sprawy mają całkiem jasno. Coca Cola jako największa marka z prawie 100 milionami fanów. Dalej chociażby McDonald’s, Red Bull, Samsung, Nike Football i Oreo. To zwłaszcza tym markom warto się przyglądać jak działają w obrębie tej platformy, bo jeśli pojawi się jakaś nowość lub trend, to oni go z pewnością wykorzystają.

Zwłaszcza Coca Cola to ciekawy przykład na to, jak wykorzystywać nowe media, bo nie boją się eksperymentować z formą oraz nowymi formatami publikacji. Oreo to z kolei totalne „must have” w Waszych newsfeedach, bo w końcu to oni są prekursorami real time marketingu jaki teraz wykorzystuje większość dużych firm.

14

Dane za Socialbakers.

Instagram – natura, sport i moda

PISZ DOBRE RZECZY (15)Tutaj jest o wiele ciekawiej i wyraźnie widać, że pewne marki odnalazły się w realiach IG o wiele lepiej niż reszta. National Geographic to naturalny kandydat na lidera, ze względu na piękne zdjęcia natury oraz ludzi z różnych zakątków świata. Nike z kolei to marka dynamiczna, która ma potencjał pokazać się na tej platformie od najlepszej strony i trafić do grupy docelowej. Victoria’s Secret? Nie ukrywajmy, zdjęcia atrakcyjnych modelek w bikini lub bieliźnie to naprawdę przyjemny dla oka content (sam śledzę, z zawodowej ciekawości, rozumiecie).

Kolejne miejsca są zdominowane  przez sport. FC Barcelona, Real Madryt i NBA. Wiele ekskluzywnych materiałów i możliwość publikacji nawet kilka razy dziennie sprawia, że Instagram dla fanów najlepszych klubów piłkarskich lub koszykówki staje się takim oknem „za kulisy”.

13

Dane za Iconosquare.

Twitter – pijąc kawę korzystamy ze smartfona i ładnie pachniemy

PISZ DOBRE RZECZY (14)

Starbucks, Samsung i Chanel. Ciekawy zestaw na podium, a dalej robi się trochę technologicznie i trochę modowo. Wśród największych nie znajdziemy żadnej marki FMCG lub restauracyjnej. I to też ciekawa tendencja, że chętniej śledzione na Twitterze są marki związane albo z rozrywką i technologiami albo z lifestylem.

12

Dane za Socialbakers.

Spójrzcie też na liczbę obserwowanych przez Starbucksa kont. Ponad 100 tysięcy! Marka jest bardzo rozmowna i chętnie wchodzi w interakcję i jak widać choć w taki sposób chce uhonorować swoich oddanych fanów.

Co poza tym?

Chciałem Wam jeszcze podrzucić kilka ciekawych zestawień dotyczących zeszłego roku, bo uważam że nie ma czegoś takiego jak nadmiar statystyk i materiałów porównawczych. Polecam zwłaszcza materiały od Sotrendera, bo pokazują, że nasz rynek wciąż rośnie, rozwija się i wciąż jest pole do popisu jeśli chodzi o kampanie w social media.

Został mi do napisania jeszcze jeden wpis dotyczący zeszłego roku, a konkretnie zestawienie najlepszych reklam. Nie będę jednak oceniać walorów artystycznych lub wartości przekazu, a jedynie zaangażowanie jakie wygenerowały w social media.

Tagi: , , , , , , , ,