Najlepsze kampanie 2016

Zeszły rok był napakowany świetnymi kampaniami, dlatego wybór był trudny i w rezultacie zdecydowałem się wybrać tylko pięć najlepszych. Każda z innej branży (choć dwie są delikatnie powiązane), każda wykorzystuje inne emocje i narzędzia. Zobaczcie zatem co finalnie przeszło przez moje sito.

 

Doctor Strange

Wcześniejsze filmy Marvela mam wrażenie były promowane w dość standardowy sposób, bez jakiś zaskoczeń. Przy Strange’u pojawił się jednak motyw teleportacji, wykorzystywania różnych płaszczyzn i ogólnego nawiązywania mocy filmowego protagonisty. Dzięki temu powstały nie tylko ciekawe publikacje w social media, akcja ambientowa, ale też nietypowa reklama w Jakdojade.pl. Więcej poczytacie tutaj – Doctor Strange w social media.

DecoMorreno

To było niespodziewane i większość tej „kampanii” zastała mnie na urlopie. Widząc pierwsze wrzutki użytkowników zastanawiałem się, kiedy marka podejmie rękawicę. I kiedy już zacząłem tracić nadzieję, wydano oficjalnego ebooka, przygotowano konkursy i motyw książkowy na stale wdrożono w komunikację brandu. Wszystko rozeszło się viralowo i motyw pisarza o nazwisku DecoMorreno żył nawet w 2017 przy okazji San Escobar (o tym będzie też wpis). Chcecie dowiedzieć się więcej? Pijaru Kejs: DecoMorreno i Najwyższa Jakość czeka na Wasze kliki.

Nike – The Switch

Czekałem na to co zrobi ta marka na EURO 2016, bo przy każdym wielkim turnieju piłkarskim podnoszą sobie poprzeczkę jeśli chodzi o poziom swoich produkcji. Tym razem otrzymaliśmy spot opierający się na koncepcji starej jak świat, czyli zamianie osobowości. Podczas meczu Cristiano Ronaldo wpada na młodego fana (i jak się potem okazuje początkującego piłkarza) Charliego Lee. Następnego dnia budzą się w innych ciałach i starają się poprawiać swoje umiejętności. Przy okazji cała fabuła po stronie Lee przypomina trochę kampanię fabularną z gry FIFA 17, gdzie bohaterem był również czarnoskóry nastolatek z Anglii, Alex Hunter.

Retail Therapy

Genialny koncept, który łączy produkty IKEA z frazami w Google, które są wpisywane gdy mamy jakiś problem. Przykładowo, jeśli tata ma alergię na futro, to w wynikach jako reklama pojawiała się maskotka psa i tak dalej. Wszystko po to, by rozwiązać problemy rodzinne Szwedów. Świetne połączenie insightów z potrzebami klientów i nietypowa ekspozycja produktów sprawiają, że jest to według mnie jedna z najbardziej nietypowych, a jednocześnie najsprytniej zaplanowanych kampanii zeszłego roku.

IKEA RETAIL THERAPY from Ourwork on Vimeo

The Dilemma

Od kilku lat Heineken lubi „prankować”, zaskakiwać odbiorców oraz bohaterów swoich spotów. Tym razem ofiarą żartu padł włoski kibic Romy, Simone. Jego przyjaciele postanowili postawić go przed dylematem, czy ma wybrać oglądanie meczu na żywo, czy w ich towarzystwie przed telewizorem. Postanowił ich okłamać i jednak pojechać na stadion, tam jednak czekała go niespodzianka… Czemu wybrałem właśnie ten spot do tego zestawienia? Przede wszystkim ze względu na konsekwencję Heinekena w budowaniu skojarzeń z Ligą Mistrzów i zrozumieniu jakie emocje muszą targać prawdziwym kibicem w obliczu takiego… dylematu.


To był ostatni wpis podsumowujący zeszły rok, przed nami praktycznie jedenaście miesięcy w których wiele może się wydarzyć (w styczniu już zamknięto Vine, pojawiło się San Escobar, a LinkedIn przeszedł redesign). Jestem też ciekaw jakie kampanie Wy wymienilibyście jako najlepsze, najciekawsze, najbardziej zaskakujące w zeszłym roku. Komentarze jak zwykle są otwarte i gotowe na dyskusję.

logohd24154
Tagi: , , , , , ,