Na szybko: Użytkownicy Twittera

Twitter nie jest dla mnie typową społecznościówką. Jest raczej aktywnym interest graphem, siecią zainteresowań. Bo najczęściej daję „Follow” przy koncie osoby, która publikuje ciekawe treści, niż ze względu na łączące nas więzi społeczne. Jednak mimo to, łatwo stworzyć pewną typologię użytkowników, bo jak wiadomo cele korzystania z Ćwierkacza są różne. Część opisałem chociażby tutaj. Dziś chciałem Wam zaprezentować trzy rodzaje takich userów wraz z przykładami oraz rekomendacjami osób do śledzenia.

Marka personalna

Dzieląc się swoją ekpertyzą i wiedzą użytkownicy na Twitterze mogą zdobyć całkiem spore grono obserwujących. Dlatego jest to bardzo dobre narzędzie do kreowania swojej marki personalnej oraz śledzenia trendów. Przede wszystkim jednak ten rodzaj użytkownika stara się wchodzić w interakcję z tymi, którzy go obserwują, doradzać oraz selekcjonować treści w taki sposób, by stworzyć spójny profil. „The Social Star”, to osoba którą szanujemy, ale jednocześnie jest na tyle dostępna, że można z nią pokonwersować i zadać pytania z tematyki w której się specjalizuje.

Przykładami takich osób są chociażby Michał Sadowski, Paweł Tkaczyk czy Anna Malczewska (Ania wynajduje mega, mega case’y marketingowe, więc tym bardziej polecam). Udostępniają świetny marketingowy content, ale również konwersują i dzielą się swoimi opiniami na temat tego, co udostępniają ich obserwujący.

Bez tytułu

Filar dla Twojego feedu

Nie do końca wiedziałem jak przetłumaczyć „The Butterfly”, ale tu chodzi o osoby, które po prostu trzeba mieć w feedzie. Są filarem społeczności Twittera i jego największymi propagatorami. Przy okazji są ciekawymi osobami, które mimo szerokich zainteresowań potrafią się nimi dzielić. Wchodzą w wiele dyskusji i są takimi ogniwami łączącymi wiele grup. Po prostu nie da się ich nie lubić.

Przykłady z polskiego Twittera? Proszę bardzo: Arlena Witt, Bartosz Dul, Paweł OrzechWojtek Wieman. Zacznijcie ich obserwować i zobaczycie o co mi chodziło.

2

Celebryta

Główna różnica między Facebookiem, a Twitterem to taka, że tu możemy obserwować codzienne aktywności w social media ludzi znanych i poważanych. Gwiazd filmowych, sportowców, muzyków. Często robią to bez pomocy żadnej agencji, po prostu żeby pokazać jakimi są ludźmi i co ich interesuje. Oczywiście to też jest jakaś kreacja własnej osoby, bo chcąc chronić własną prywatność nie udostępniają wszystkiego. Niemniej jednak śledzenie tweetów osób, które znamy z kolorowych pism lub nagłówków serwisów informacyjnych jest całkiem ciekawe. Są wybrańcy z którymi te „Zdystansowane Gwiazdy” weszły w interakcję i chwilę pokonwersowały, ale najczęściej dzieje się tak przy okazji jakiejś akcji Q&A (Questions and Answers).

Jeśli chcecie śledzić znanych i bogatych na Twitterze, to zacznijcie od tych, którzy tę platformę naprawdę czują. Nathan Fillon (aktor znany z seriali Firefly i Castle) i Tom Hiddleston (Loki z Thora) to aktorzy, którzy bawią się swoją obecnością w social media oraz emanują poczuciem humoru. Z kolei z muzyków obserwuję Matta Heafy’ego z Trivium oraz Davida Drainmana z Disturbed. Mocne osobowości i bardzo autentyczne, prosto z serca tweety. Brakuje mi takich osobowości ze świata show biznesu na polskim Twitterze.

3

Jaki typ użytkownika Twittera moglibyście wyróżnić? W Polsce to byłby pewnie fan Justina Biebera i One Direction albo polityk, ale myślę że da się też wyróżnić jakieś inne profile behawioralne. Swoje propozycje wpisujcie w komentarzach, a pełną infografikę z siedmioma archetypami użytkowników Ćwierkacza znajdziecie tutaj.

Zachęcam również do spróbowania swoich sił na tej platformie, poszperania pod kątem własnych zainteresowań oraz stworzenia kilku list tematycznych, tak aby móc śledzić dokładnie to czego chcecie. Tymczasem ja wracam do spisywania kolejnego artykuły, tym razem o narzędziach, które każdy community manager powinien znać.

logohd24154

Tagi: , , , , ,