Kreatywny Instagram cz. 5

Jeśli miałbym wybrać swój ulubiony cykl na blogu, to inspiracje instagramowe byłyby dość wysoko w rankingu. Dzisiaj oprócz przedstawienia Wam kilku przykładów mam też dwa źródła, które mogą Was dodatkowo zainspirować do robienia niesztampowego contentu w tym medium.

 

Sprawdźcie sami poniższe poradniki:

  • 15 porad od Sprout Social dotyczące tego jak pokazywać marki na Instagramie – link
  • 7 sposobów na wykorzystanie postów karuzelowych, czyli jednej z najnowszych opcji publikacji – link.

Wrzucone do Pocketa? To teraz możemy przejść do moich inspiracji na dziś. A zaczynamy od polskiego profilu Redds.

Spójna piwna historia (@reddspolska)

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy, to duża spójność tego profilu. Większość publikacji to video, które w kolejnych rzędach nawiązują do siebie. Jeśli pierwszy klip nawiązuje do smaku żurawinowego, to pozostałe dwa posty również. Jest to o tyle ciekawe, że każde z tych video jakoś się ze sobą łączy, ale też mogą funkcjonować osobno. Dosyć rustykalny styl połączony z soczystymi kolorami owoców sprawia, że całość sprawia bardzo przyjemne wrażenie. 

Pomimo tego, że liczba Obserwujących nie powala to doceniam całą koncepcję kreatywną tego profilu. Tutaj każdy element ma swoje miejsce i jest częścią układanki.

Zabawa z Fantą (@fanta)

Kto mnie już trochę zna, wie że mam fioła na punkcie tworzenia całych kompozycji z poszczególnych kafelków zdjęciowych. Fanta to napój, który chce się kojarzyć z niczym nieskrępowaną zabawą i fantazją. Także nie dziwi fakt, że na oficjalnym profilu marki możemy znaleźć takie abstrakcyjne kompozycje jak poniżej…

 

Ze świata jednego smaku przechodzimy do drugiego w płynny sposób przewijając profil, a w kompozycjach pojawia się wszystko. Lamy, pingwiny, koty w okularach przeciwsłonecznych i ośmiobitowe symbole. Internet skondensowany w jednym instagramowym profilu.

Układanka od Audi (@audi)

Tutaj nie chciałem się zbytnio rozwlekać, bo też ten kejs nie jest zbyt skomplikowany. Dzień od wprowadzenia opcji „Zapisane”, Audi przygotowało prostą łamigłówkę. 9 opublikowanych fotografii należało zaznaczyć za pomocą nowej funkcji w odpowiedniej kolejności, żeby zobaczyć pełne zdjęcie modelu R8.

Oczywiście, żeby zachęcić użytkowników do wykonania zadania, Audi zapewniło nagrody. W rozwiązaniu podkreślono, że to co łączy zwycięzców z R8 to szybkość, a sama marka też pokazała w jak krótkim czasie reaguje na nowości wprowadzane na Insta.

„Niekończący” się foodporn (@reynoldskitchens)

Firma Reynolds Kitchens sprzedająca różne artykuły kuchenne (foremki, folie i papiery do pieczenia) stworzyła moim zdaniem opus magnum jeśli chodzi o fotografie jedzenia na Instagramie. Każde zdjęcie to nowy przepis podlinkowany w bio profilu i jednocześnie część większej kompozycji. W tej chwili to aż 412 publikacji, które od samego początku składają się na jeden wielki stół z jedzeniem.

Efekt moim zdaniem jest naprawdę niesamowity, a wystarczyło w odpowiednich miejscach poukładać ozdoby, serwetki czy inne utensylia i nawet robiąc zdjęcia na tym samym stole imitować unikalność każdej publikacji. Dodatkowo mocno jest tutaj podkreślana sezonowość. Mamy potrawy związane z Bożym Narodzeniem, wiosną, zimą, Halloween i wieloma innymi okazjami. Dla każdego coś smacznego.


To tyle w dzisiejszej odsłonie Kreatywnego Instagrama. Wciąż szukam innych miejsc na tej platformie, gdzie kreatywność użytkowników pokazuje, że to platforma społecznościowa, która najlepsze lata ma dopiero przed sobą. Także część szósta na pewno powstania. Ba! Możecie mi nawet przy niej pomóc i tutaj w komentarzach wskazać takie konta, które według Was wyróżniają się na tle konkurencyjnych marek lub należą nawet do prywatnych osób, ale prezentowane są tam bardzo unikalne treści.

logohd24154

Tagi: , , , , , , ,