Kreatywny Instagram cz. 4

Stworzenie ciekawego profilu na Instagramie to wyzwanie. Czy ma opowiadać jakąś historię? Czy za jego pomocą zostanie stworzona mozaika z kafelków? A może cała koncepcja ma się opierać na kwadracie, czyli formacie zdjęć, który został spopularyzowany przez IG? Dziś mam dla Was kilka kolejnych przykładów jak może wyglądać dobry insta-profil.

 

Jeśli to Wasza pierwsza styczność z tym cyklem, to tutaj macie część 1, tutaj 2 – klik, klik, a pod tym linkiem 3. Przyjemnej lektury!

Puszcza pełna Żubrów

Kojarzycie tę reklamę w której grupa żubrów stoi w lesie i pomrukuje sobie w jednym rytmie? Dla mnie to jedna z najlepszych reklam piwa w historii, zapadająca w pamięć, charakterystyczna i żartobliwa. Od wielu lat marka Żubr wykorzystuje gry słowne i spójnie korzysta ze swojego „brand hero”. Nic zatem dziwnego, że kiedy rozpoczęto działania na Instagramie, profil musiał być w podobnym stylu. Co widzimy na większości zdjęć? Piękne ujęcia Puszczy Białowieskiej i zawsze gdzieś w tle strażnik tej krainy, wielki i futrzasty. Każde zdjęcie jest też okraszone dwuznacznym, krótkim opisem. To bardzo przyjemne miejsce na polskim Insta do którego warto zajrzeć.

zubr

zubr-1

zubr-2

Owocowy profil

Wiadomo, że jedzenie to bardzo wdzięczny i popularny temat zdjęć na Instagramie. Dlatego to też dobre miejsce dla marek, które robią chociażby soki. Tutaj dobrym przykładem jest Frooti, czyli napój z mango sprzedawany w Indiach. I to właśnie ten owoc jest motywem przewodnim wszystkich publikacji. Mamy tu mikro-instalacje lub artystyczne kompozycje z użyciem owoców, a także animacje poklatkowe. Wszystko utrzymane w kolorowej, przyjemnej stylistyce. Widzę tutaj trochę inspiracji Skittles, ale w sumie jeśli chce się tworzyć zwariowaną i rozrywkową komunikację w której wykorzystuje się owoce, to trudno od takiego porównania uciec.

frooti

frooti-1

frooti-2

Śmietankowa incepcja

Kolejny przykład to już odniesienie do jednego konkretnego posta, który przykuł moją uwagę. Mamy Califia Farms, czyli markę tworzącą napoje smakowe na bazie mleka i śmietany. Wyobraźmy sobie, że obserwujecie tę markę już na Insta, przewijacie feed i nagle widzicie coś takiego.

califiafarms

Prosty cinemagraph, hakowanie interfejsu Instagrama i nawet drobne zasugerowanie ile chcieliby mieć serduszek pod takim postem. Forma na pewno zwraca uwagę i jest dobrym przykładem jak dopasować komunikat do platformy.

Symetria foodpornu

Wciąż jesteśmy przy jedzeniu (w końcu przecież piszę o Instagramie, nie?), zatem czas na naprawdę piękny foodporn. Co może wyjść z twórczości fotografa, który robi śniadania dla swojego partnera (i dla siebie oczywiście, bo wspólne spożywanie posiłków to 80% sensu gotowania)? Kilkaset przepisów z całego świata pokazujących jak można zrobić śniadanie i piękne symetryczne zdjęcia dwóch porcji. Naprawdę, aż ślinka cieknie jak się przegląda Symmetry Breakfast! Oprócz tego jest oczywiście blog, a nawet książka! Zatem jeśli dotąd ten pierwszy posiłek w ciągu dnia nie był Waszym ulubionym, powinniście wypróbować niektóre z tych przepisów.

symetry-breakfast

Gorillaz prezentują

Zapowiedź nowego albumu to dla muzyków też dobra okazja, żeby wejść w nowy społecznościowy świat. Z takiego założenia wyszła grupa Gorillaz i na swoim insta @gorillaz pokazali fanom kroki milowe swojej kariery, fragmenty teledysków, inspiracje i wiele materiałów graficznych związanych z muzykami oraz zapowiedzi nowych utworów. 370 tysięcy obserwujących w dwa tygodnie to też wynik niczego sobie.

gorillaz2

Pokaż lodówkę

Co masz w lodówce? I czy można z tego zrobić koktajl? Takie wyzwanie swoim Obserwującym postawił nowozelandzki oddział marki Smirnoff. Kampania była kierowana do osób w wieku 18-25 lat i wygenerowała 2 000 zgłoszeń od użytkowników w 5 tygodni. Oprócz tego, dzięki tej aktywacji liczba Followersów wzrosła o 677%, co sprawiło, że konto z Nowej Zelandii ma prawie tyle samo fanów, co amerykańskie. Mechanizm całej akcji był mega prosty, użytkownicy wrzucają swoje zdjęcie lodówki z odpowiednim tagiem, a online’owy barman Smirnoffa publikował spersonalizowane video pokazujące co dany użytkownik mógł przygotować do picia z zawartości swojej lodówki. User generated content wykorzystany w odpowiedni sposób, tak to skwituję.

SMIRNOFF INSTAGRAM YOUR FRIDGE from Special Group on Vimeo.

Bonus – czyli jak wyglądają kulisy instagramowania

Często tworzenie zdjęć na Instagrama to jeden idealny moment, idealna kompozycja w kadrze. Co jednak dzieje się wokół? Jeśli ktoś z Was był kiedyś na sesji fotograficznej to pewnie się domyśla. Chaos, dziwne triki żeby zdjęcie wyszło perfekcyjnie. O tym jest kampania Wren Kitchens, która pokazuje, że zdjęcia tworzone przez blogerów kulinarnych to taki mały wycinek rzeczywistości, ten świetnie wyglądający wycinek dodajmy, a reszta to szara rzeczywistość, której raczej nikt na Insta nie wrzuci. Jaki miało to cel? Przede wszystkim pokazanie jaki zmysł kompozycyjny trzeba posiadać, żeby tworzyć atrakcyjne zdjęcia będące częścią mało kreatywnego pejzażu naszych kuchni.

wersm-instagram-food-blogger-photo-1 wersm-instagram-food-blogger-photo-3


To chyba najdłuższy jak dotąd cykl wpisów na moim blogu, ale patrząc po tym jak Instagram rośnie i jakie pomysły mają działy kreacji z różnych agencji, to inspiracji chyba długo nie zabraknie. Jeśli sami znaleźliście ciekawe profile na IG, które wyróżniają się formą, to wiecie do kogo pisać. Niezależnie czy to będzie działalność prywatna, artystyczna czy komercyjna. Każdy przykład na to jak kreatywnie korzystać z tej platformy jest dobry. Tyle na dzisiaj i pewnie w części 5 zobaczymy się za kilka miesięcy.

logohd24154

Tagi: , , , , , ,