Kreatywny Instagram cz. 3

To już trzecia część mojego mini-cyklu w którym pokazuję Wam nietypowe kampanie na Instagramie. Tym razem udało mi się znaleźć przykłady z zupełnie różnych branż i każdy z nich wykorzystuje inny mechanizm lub kontekst związany z Instagramem. W ogóle spytacie czemu tak mocno przyglądam się IG? To z tego powodu, że marki ze swoimi działaniami na tej platformie zachowują się bardziej „natywnie” niż na Facebooku. Być może to tylko kwestia czasu, a może tak już zostanie. Zobaczymy i cieszmy się ciekawymi case’ami.

Podróż na Instagramie

Jedną z najzacniejszych rzeczy na Insta jest to, że to platforma o genezie mobilnej. A jak wiadomo urządzenia przenośne można obracać i przeglądać treści również w trybie horyzontalnym. Zazwyczaj jednak jest to średnio wygodne, bo po prostu content nie jest dostosowany. Firma kolejowa Eurostar postanowiła to zmienić.

Zatem poziomy układ kafelków posłużył do pokazania podróży i życia na pokładzie pociągu w relacji Londyn-Paryż. Rysunkowe postacie, różne zabawne sytuacje, ale przede wszystkim największym walorem „Life on Board” jest dopasowanie do platformy i wykorzystanie zarówno video, jak i grafik.

Tego typu działania skłaniają do zastanowienia się jeszcze nad jedną kwestią. Czy całość prezentujemy na głównym profilu marki, czy jednak lepiej stworzyć dedykowany, żeby nie rozpraszać odbiorców? W tym przypadku postawiono na konto poświęcone samej kampanii.

Produkt dopasowany do medium

Co z tego, że Instagram pozwolił nam na publikację zdjęć w różnych rozmiarach. IG kojarzy się z kwadratami, przez lata tylko tak mogliśmy publikować, więc jak myślimy o zdjęciach 1:1, to od razu mamy na myśli społecznościówkę stworzoną przez Kevina Systroma. I tym tropem poszła sieć barów z shake’ami i deserami, Sonic.

Postanowili zaprezentować swoje nowości smakowe w formie… kwadratowych shake’ów. To z kolei było nie lada wyzwaniem dla food designerów, żeby odpowiednio wykorzystać kształt i układ szklanek. Całość to tak naprawdę 13 postów, w tym 9 wyglądających bardziej jak grafiki. Nie dajcie się jednak oszukać, bo to są prawdziwe zdjęcia!

Co zatem wyróżnia tę kampanię? Wykorzystanie stylisty jedzenia, który jest znany na Insta. Designerów opakowań, którzy są częścią społeczności, a także mechanizm zamawiania shake’ów przez aplikację przez uczestników festiwalu Coachella!

Odkrywaj nieznane

Audi zainspirowało się pewnym insightem. Mając narzędzie do robienia zdjęć cały czas przy sobie powtarzamy pewne trendy, ujęcia. Nic dziwnego zatem, że Instagram jest pełen zdjęć trampek, obiadów i małych kotów. Czemu zatem nie skłonić ludzi do utrwalania za pomocą fotografii miejsc, których na IG nikt dotąd nie widział?

W ten sposób powstała kampania Catch The Unseen, która w nienachalny sposób promuje model Q7, który pozwoli dotrzeć do tych wszystkich miejsc. Co było zadaniem uczestników konkursu w którym do wygrania było właśnie to auto? Zrobić zdjęcie miejsca najbardziej oddalonego od jakiejkolwiek foty w Szwecji.

Efekt? Tysiące pięknych zdjęć Szwecji. Taki user generated content to ja rozumiem. A z ciekawostek oczywiście warto nadmienić, że zwycięzca ze swoim zgłoszeniem był oddalony o ponad 13 kilometrów od najbliższego geotargetowanego miejsca na Instagramie.

Przybliżanie zdjęć z Experią

Co zrobić jeśli USP Waszego produktu jest możliwość przybliżania obrazu? Wiadomo, że Instagram to przede wszystkim statyczna fotografia, której nie da się powiększyć, żeby obejrzeć więcej szczegółów. Dlatego wymusza na nas pewien sposób tworzenia kompozycji, żeby wszystko było od razu widoczne.

I tutaj wchodzi Sony Experia Z5 ze swoją kampanią prezentującą pięciokrotny zoom. Zaczynamy od widoku ogólnego pewnego budynku. Klikamy na kafelek, pojawia się tag i przechodzimy na subprofil. W ten sposób właśnie możemy przybliżać i oglądać szczegóły fotografii. A jest ich tam sporo. Pandy, T-rex, UFO, wszystko w trochę absurdalnej stylistyce, ale w sumie, czemu nie?

Bonus? Gdzieś tam na tych zdjęciach był ukryty kod pozwalający na wygranie biletów półfinałowych Ligi Mistrzów. Bo przecież Sony Mobile jest oficjalnym partnerem tych rozgrywek.


Tyle na dziś. Uważnie cały czas śledzę co się dzieje na Instagramie i pewnie wkrótce uraczę Was czwartym zestawieniem kreatywnych kampanii. Póki co jednak idę eksplorować aplikację w celu odszukania nowych kont, z których też chyba wybiorę kilka w celu polecenia Wam do śledzenia.

logohd24154

Tagi: , , , , , ,