Honda i jej niestandardy na YouTube

Nie znam się na motoryzacji. Dla mnie samochód jeśli ma odpowiednią linię, a jego silnik wydaje agresywny pomruk to znaczy, że jest fajny. Zatem dzisiaj nie będę oceniać tego czy nowe modele Hondy są dobre, czy nie. Chciałbym się raczej przyjrzeć temu, co ta marka robi na YouTube i jak wykorzystuje tę platformę do tworzenia niestandardowych reklam. Na pierwszy ogień pójdzie naprawdę rewolucyjna kampania.

Inna strona Civic Type R

Honda wraz z Wieden and Kennedy London postanowiły w ciekawy sposób zaprezentować poniższy model, który jest dostępny w sportowej i „cywilnej” wersji. Agencja wyszła z założenia, że aby dobrze pokazać pewne różnice pomiędzy tymi wersjami trzeba będzie stworzyć naprawdę efektowny content, który zwróci uwagę odbiorców (o powstawaniu całego spotu od strony technicznej można poczytać tutaj).

Zatem co tak naprawdę przygotowano? Dwa spoty reklamowe w jednym. Jeden agresywny, sportowy z historią kierowcy do ucieczek. Drugi o ojcu odbierającym dzieci ze szkoły. Czyli zaraz? Dwa spoty, które w podobny sposób (ujęciami, kompozycją) opowiadają podobne historie? Cóż w tym takiego rewolucyjnego/rewelacyjnego? Otóż jak najlepiej dodatkowo podkreślić przekaz reklamowy modelu Honda Civic Type R? Z angielskiego „type” to również pisać na klawiaturze, zatem podczas oglądania wystarczyło na chwilę wcisnąć klawisz R właśnie, by zobaczyć „Drugą Stronę” opowieści.

Efekt naprawdę wbija w fotel, precyzja z jaką przygotowano całość  naprawdę zaskakuje. Niestety nie mogę wrzucić Wam całości tutaj, ale możecie obejrzeć interektywny spot pod tym linkiem. Polecam najpierw obejrzenie poszczególnych wersji, a potem zabawę ze sprawdzaniem co się dzieje po wciśnięciu klawisza. To jak dotąd najbardziej unikalna forma narracji marketingowej na YouTube jaka powstała i jednocześnie jeden z najciekawszych case’ów zeszłego roku.

Niekończąca się droga

Zgodnie z hasłem, że „droga ku lepszemu nigdy się nie kończy”, Honda z agencją mcgarrybowen przygotowała kolejny ciekawy koncept wykorzystania video. Tym razem jest to zapętlona „idealna” trasa, którą może jeździć model CR-V. Na dedykowanej stronie możemy nawet zobaczyć jak wyglądałyby warunki pogodowe, gdyby ta górska pętla znajdowała się w jednym z określonych miast na świecie.

Może się wydawać, że nie jest to jakiś bardzo skomplikowany koncept. Ot droga, którą można zapętlić w video i ewentualne zmiany atmosferyczne. Okazuje się jednak, że żeby stworzyć idealne złudzenie zapętlenia, ekipa potrzebowała czterech miesięcy pracy oraz zbudowania makiety w skali 1:10. Następnie dodano efekty wizualne oraz algorytm wyświetlający pogodę według danych w czasie rzeczywistym. Z ciekawostek dodam również, że podczas kręcenia został wykorzystany zabawkowy model samochodu w wersji kolekcjonerskiej, bogatej w detale.  Zobaczcie sami tutaj.

Nadążaj za Hondą

Ta seria spotów mocno nawiązuje do tożsamości marki i jej wartości. Honda chce, by jej klienci tak samo jak marka podnosili sobie ciągle poprzeczkę. By cały czas nadążali (keep up) za tym co robi. W tym celu przygotowano spoty w których zachęcano użytkowników do przesuwania granicy własnej percepcji. W podstawowej wersji słowa wyświetlają się z częstotliwością 500 słów na minutę (średnio w wielu aplikacjach mobilnych ten wskaźnik wynosi 220 słów/minutę). Kolejne dwa, szybsze spoty obejrzycie tutaj.

Powstały również dwie kolejne wersje, w których można się sprawdzić w kwestii szybkiego czytania. Całość jak twierdzi Scott Dungate, dyrektor kreatywny z Wieden & Kennedy Londyn ma na celu „przesuwanie własnych granic i osiąganie nowego poziomu, co sprawia, że czujemy się dobrze”. Przy okazji również w sprytny sposób zapoznano odbiorców z manifestem marki. Z wyników dodam, że wszystkie te video obejrzano blisko 2 miliony razy.


Jestem ciekaw jakie będą kolejne kampanie tej marki. W tej chwili jak to mówił Leonardo Di Caprio w Django – mają nie tylko moją ciekawość, ale również zainteresowanie. Z przyjemnością będę śledzić kolejne spoty i możliwości wykorzystania YouTube, który w wielu aspektach dla mnie jest takim nieodkrytym lądem. Jeśli sami znacie jakieś niestandardowe akcje marketingowe w tym serwisie, to nie wahajcie się linkować ich w komentarzach. Ja wracam do oglądania The Other Side i wyłapywania kolejnych smaczków.

logohd24154
Tagi: , , , , , ,