Deadpool – tak się promuje film w social media

Czym charakteryzują się filmy o superbohaterach? Są efektowne, biją rekordy zarobków, ale też są mega poprawne. Zazwyczaj skierowane do grupy docelowej 13+, co oznacza, że nie uświadczymy tam wulgarnego języka, krwi i nagości. Dlatego mocno dopinguję produkcję jaką jest Deadpool, opowieść o zmutowanym najemniku skierowana do pełnoletniego widza. Do premiery jeszcze trochę czasu, ale chciałbym się przyjrzeć jak ten nietypowy heros radzi sobie w mediach społecznościowych.

O Deadpoolu słów kilka

Pozwolicie, że posłużę się krótkim opisem z Wikipedii, po czym trochę Wam jeszcze nakreślę tę postać. Bo być może część z Was nie wie o co chodzi z „merc with a mouth”.

„Deadpool (Wade Winston Wilson) is a fictional antihero appearing in American comic books published by Marvel Comics. (…) Deadpool is a disfigured and mentally unstable mercenary with the superhuman ability of an accelerated healing factor. He is known as the „Merc with a Mouth” because of his talkative nature and tendency to break the fourth wall, which is used by writers to humorous effect.”

Dodatkowo cierpi on na schizofrenię, słysząc dwa głosy – nastolatka i starszego mężczyzny. Wykazuje również tendencję do bycia infantylnym, co zobaczycie pewnie w poniższych przykładach jego aktywności w social media. Ponadto odrobinę wulgarny i ogólnie szalony. Bo w sumie jest niezniszczalny, więc mu wolno.

Jak tweetuje?

Możne niezbyt często, ale w charakterystycznym pełnym buty i arogancji stylu. Jednocześnie też ze sporą dawką humoru. Trudno tak naprawdę dobrze opisać tę postać i jej charakter, bo jest tak pełna sprzeczności jak tylko się da. Tutaj przykład jednego z tweetów z gifem stworzonym na podstawie sceny z trailera. Deadpool to człowiek mem, więc nie dziwne, że przyjęto taką formę komunikacji.

Na twitterowym koncie pojawia się też spora liczba retweetów od innych aktorów grających w filmie lub z mediów. Publikowane też były chociażby zdjęcia z Comic Conu, gdzie jest widoczny Ryan Reynolds. Co najciekawsze, podejrzewam, że w filmie główny bohater znowu będzie świadomy tego, że jest grany przez hollywoodzkiego aktora. Zatem wszystko jak najbardziej wpisuje się w szaloną konwencję.

Na koniec perełka. Czyli jakie jest jedyne konto, które nasz antybohater obserwuje? Ja na ten widok wybuchłem śmiechem.

1254689

Jak „pinuje”?

Po publikacji zapowiedzi pełnego trailera na Facebooku pokazywało się przekierowanie do profilu Deadpoola na Pintereście. Pomyślałem, że co tam może być takiego w sumie. Jak się okazało i tutaj social media managerowie odpowiedzialni za mówienie w imieniu zmutowanego najemnika odwalili kawał dobrej roboty. Zresztą zerknijcie sami.

Tablica z Hello Kitty była do przewidzenia. Chimichanga? To jego ulubiona potrawa. Za to tablice „Bang. Bang.” i „Stab. Stab.” już mną pozamiatały totalnie. „Who Wore it Better?” ze zdjęciami cosplayerów to już tylko wisienka na bardzo smacznym torcie.

12567890-

Jak publikuje na Facebooku?

Facebook to akurat najbardziej standardowy z kanałów, które są wykorzystywane w promocji tego filmu. Bardziej agregator informacji, niż platforma posiadająca swój unikalny kierunek komunikacyjny. Brakuje tutaj dedykowanych publikacji, ale mimo tego warto sobie ten profil obserwować, między innymi dla takich postów jak te dwa poniżej.

Tutaj Deadpool zapowiada swoją obecność na Comic Conie gdzie pokaże swój trailer.

People should be able to play with their selfie sticks at #SDCC – at least until they need glasses.

Posted by Deadpool Movie on Wednesday, July 8, 2015

Ten z kolei to oczywiście nietypowe życzenia z okazji Dnia Matki.

Deadpool always delivers. Even on Mother’s Day.

Posted by Deadpool Movie on Sunday, May 10, 2015

Cyferki, cyferki

Zatem jak przedstawiają się powyższe kanały jeśli chodzi o wyniki ilościowe?

Facebook to ponad 1,1 miliona fanów, a do premiery (12 lutego 2016) i prawdziwego wybuchu kampanii reklamowej jeszcze trochę czasu zostało. Na Pintereście udało mu się zebrać 1,4 tysiąca obserwujących, co może tyłka nie urywa, ale bardziej od efektu podoba mi się wykorzystanie tego kanału, dopełnienie całości. Twitter z kolei to 175 tysięcy Obserwujących i 62 opublikowane tweety. 

Co mnie najbardziej ujmuje w tym wszystkim? Spójność z zachowaniem postaci kreowanej przez Ryana Reynoldsa. Jest zabawnie, sarkastycznie i absurdalnie. Tak mogłyby wyglądać profile Deadpoola, który zresztą sam często w komiksie/grze/filmach animowanych łamie czwartą ścianę i mówi do odbiorcy doskonale zdając sobie sprawę, że jest właśnie bohaterem jakiegoś wycinka kultury popularnej. Zwykle też nie śledzę komunikacji marketingowej związanej z filmami, w tym przypadku jest zupełnie inaczej.

logohd24154

Tagi: , , , , , ,