Czy Geralt z Rivii umie w sociale?

Data premiery Wiedźmina 3 już coraz bliżej, 19 maja to już nie jakaś odległa data w kalendarzu. CD Projekt Red bardzo sprytnie podsycał zainteresowanie graczy, głównie za pomocą mediów społecznościowych. Praktycznie każda publikacja związana z trzecią częścią przygód Białego Wilka zbierała setki interakcji. Przyjrzyjmy się zatem jak to wszystko prezentuje się liczbowo w okresie od początku marca do 16 maja.

Zaczęło się od infografiki

Zanim przejdę do analizy ilościowej w społecznościówkach, podrzucam Wam świetny przykład content marketingu. Jako gracz bardzo lubię czytać takie dane, pokazujące skalę przedsięwzięcia jakim był Wiedźmin 3. A cyfry są naprawdę imponujące i zwróciły uwagę mediów growych oraz graczy. Wiadomo, że nie zdradzono tu zbyt wiele, bo w momencie publikacji tejże infografiki do premiery było jeszcze daleko, ale na podsycenie apetytu wystarczyło.

witchernumbers10.25big

Wiedźmin na Facebooku (dane dotyczą komunikacji w języku polskim)

Oficjalny fanpage to ponad 634 tysiące fanów, z czego prawie 7 tysięcy z nich to osoby, które polubiły profil w ostatnim tygodniu. Widać, że przedpremierowy szum przyniósł skutek. Szczególnie ciekawie wygląda to na wykresie zaangażowania, gdzie łatwo zaobserwować największe wzrosty zainteresowania graczy.

  • 24 kwietnia, publikacja reklamy telewizyjnej Wiedźmina oraz relacji z eventu dla blogerów i mediów – 5 830 aktywności
  • 30 kwietnia, wtedy zapowiedziano livestream na Twitchu z sesją Q&A – 9 531 aktywności
  • 8 maja, publikacja video Conana O’Briena – 6 166 aktywności
  • 12 maja, informacja o możliwości wstępnego pobrania gry i że do premiery został już tylko tydzień – 9 155 aktywności
  • 14 maja, premiera nowego zwiastuna – 8 503 aktywności

Jak widzicie, gracze najżywiej reagowali, gdy mogli zobaczyć grę w działaniu i porozmawiać z twórcami oraz gdy ostatecznie ich poinformowano, że gra w dystrybucji cyfrowej jest już praktycznie na ich urządzeniach. A w międzyczasie miały miejsce różne ogłoszenia konkursowe i to wcale nie one były najważniejsze dla społeczności.

12

Jak zatem wygląda społeczność Wiedźmina w ujęciu ilościowym? To ponad 327 tysięcy punktów Interactivity Index. Dla porównania w marcu fanpage Plusa wygenerował 163 tysiące punktów i był najbardziej interaktywną marką telekomunikacyjną, a ta marka nie żałuje środków na sponsorowane publikacje. Wiedźmin z kolei działa jako profil praktycznie organiczny.

Widać też wysoki odsetek osób, które często lajkowały treści, prawie równy Okazjonalnym odbiorcom, którzy zazwyczaj na profilach stanowią ponad 50% audytorium. Zaangażowani fani wygenerowali blisko 1/4 z całej puli polubień w tym okresie i stanowili ponad 7% całej populacji profilu. Uznałbym to za całkiem dobry wynik, a po premierzy na pewno jeszcze zmieni się to na plus.

collage

Wiedźmin na YouTube

Gry to przede wszystkim video. Gameplaye, trailery, wywiady z twórcami. Praktycznie idealny produkt, żeby tworzyć klipy multimedialne. CD Projekt Red wykorzystał ten potencjał w bardzo dobrym sposób i osiągając łączną sumę 28 milionów odtworzeń swoich filmów, a najpopularniejszy z nich sam wygenerował ich ponad 4 miliony. I ja się tutaj absolutnie nie dziwię, bo trailer „Killing Monsters” jest genialną produkcją.

Wiedźmin na Instagramie

W tym medium obecny raczej jako studio CD Projekt Red. Z blisko 10 tysiącami obserwujących trudno mówić o jakimś gigantycznym sukcesie, ale nie jest też źle. Pod każdym zdjęciem od 400 do 2 00 interakcji, a sam profil założono dopiero w październiku 2013 roku. Jednak jeśli chodzi o Instagram, to mam dla Was ciekawszy fakt. Otóż w serwisie znajdziemy ponad 10 tysięcy zdjęć opatrzonych hashtagiem #witcher. Z kolei tych zawierających #wiedźmin jest na tę chwilę 3 333. Całkiem fajne cyfry, zważywszy iż większość z tych fotografii to user generated content.

254

Wiedźmin na Twitterze

Na ćwierkaczu Wiedźmin komunikował się z fanami po angielsku. Nie tylko publikuje własne treści, ale również aktywnie odpowiada na zapytania użytkowników. Powiedziałbym, że jest to bardzo porządnie prowadzony profil, bo brakuje trochę dedykowanych treści. Posty są podobne do tych, które były na Facebooku. Dywersyfikacja w tym przypadku mogłaby przynieść jeszcze lepsze rezultaty niż te poniżej.

  • 539 odpowiedzi na tweety użytkowników
  • 110 retweetów treści od użytkowników
  • 178 oryginalnych tweetów marki
  • 1308 wzmianek na temat marki
  • 36 315 dodań do ulubionych

Najpopularniejsze treści? Oto Top 3 według podań dalej. Łącznie 2 941 retweetów. Tyle to ja chyba nie mam w całej historii swojego konta na Ćwierkaczu.

twitter


Odpowiadając na pytanie zadane w tytule dzisiejszego wpisu mogę jednoznacznie odpowiedzieć: TAK, Wiedźmin umie w social media. Radzi sobie w nich niczym ryba w wodzie. Zespół odpowiedzialny za komunikację w społecznościówkach powinien według mnie dostać podwyżkę. Bo nie tylko tworzą fajne treści, ale też wykorzystują to co tworzą fani, a fandom Białego Wilka z każdym dniem jest coraz silniejszy.

Całkiem niedawno miała miejsce inna duża premiera gry z Polski, czyli Dying Light. I jestem ciekaw, która z tych gier w takim ogólnym rozrachunku radziła sobie lepiej w generowaniu buzzu na Facebooku. Po premierzy Wiedźmina być może wrócę do tego tematu i zrobię zestawienie. Tymczasem jednak wracam do oglądania trailerów trzeciej części przygód Geralta z Rivii i liczenia ile godzin zostało do premiery. Po 19 maja może być trudno z moim pisaniem na blogu, mam nadzieję, że mi to wybaczycie.

logohd24154

Tagi: , , , , , , , , ,