Back to school – zakładamy profile społecznościowe

Jak założyć profil na Facebooku lub Instagramie? Gdzie znajdę kreator stron firmowych na FB? Czy na innych platformach osobiste profile też są oddzielone od biznesowych? Na te pytania odpowiem w dzisiejszym wpisie, który rozpoczyna cykl Back to school.

 

Back to school to cykl wpisów tłumaczących podstawy social media. Jest skierowany do osób początkujących, właściciel małych i średnich przedsiębiorstw, a także osób które z racji wieku dotąd nie korzystały z social media (nasi rodzice i dziadkowie). Nie ukrywam również, że tego rodzaju wpisy mają wpłynąć na pozycję bloga w SEO. Dziś zaczynamy od rzeczy stosunkowo prostej, ale też koniecznej jeśli chce się być obecnym w mediach społecznościowych – od założenia profili.

ZOBACZ TEŻ WPIS „WIRTUALNI NAUCZYCIELE MARKETINGU” – SPIS APLIKACJI UCZĄCYCH PODSTAW DZIAŁAŃ NA RÓŻNYCH PLATFORMACH

Facebook

[LINK DO FACEBOOKA – https://www.facebook.com/]

Pierwszy ekran i od razu formularz rejestracji. Bardzo intuicyjnie i prosto, wystarczy podać swoje dane i przejść dalej. W poniższej prezentacji przejdziemy przez cały proces.

Profil firmowy na Facebooku

Ze wszystkich platform tylko na FB (wkrótce podobna opcja będzie na Instagramie, ale nie komplikujmy sprawy) mamy profile firmowe, które od osobistych odróżnia wygląd, analityka i dostęp do funkcji reklamowych. Jak zatem założyć fanpage? Przejdźmy przez cały proces krok po kroku – żeby stworzyć profil firmowy musicie wejść w ten link (KLIK, KLIK) i podążać za moimi wskazówkami.

Instagram i Pinterest

[LINK DO INSTAGRAMA – https://www.instagram.com/]

[LINK DO PINTERESTA – https://pl.pinterest.com/]

W obu powyższych przypadkach sprawa jest już mocno ułatwiona, bo wystarczy zalogować się profilem facebookowym i dopisać kilka danych. Dlatego nie ma za bardzo sensu żeby skupiać się na tworzeniu tych profili.

collage233

Twitter

[LINK DO TWITTERA – https://twitter.com/]
Przejdźmy zatem do Ćwierkacza. Tutaj też nie ma zbyt dużego „rocket science”, bo podobnie jak w przypadku Facebooka wszystko dostajemy na tacy już po wejściu na stronę. Chcecie zacząć tweetować? Zatem przejdźmy przez konfigurację konta i dodajcie mnie potem do obserwowanych – pod tym linkiem znajdziecie mój profil @JakubProszynski.

I widzicie? Nie było tak strasznie. Macie już cztery podstawowe profile społecznościowe dzięki którym możecie śledzić najnowsze newsy (Facebook, Twitter), zbierać w kolekcje rzeczy które Was interesują (Pinterest), promować swoją firmę lub hobby (fanpage na Facebooku) oraz obserwować jak żyją ludzie z różnych zakątków świata, jakie rzeczy jedzą i jakie miejsca odwiedzają (Instagram). Kolejna lekcja w Back to school będzie dotyczyć algorytmów, które w przypadku niektórych z powyższych serwisów są odpowiedzialne za wyświetlanie treści. Do zobaczenia!

logohd24154

Tagi: , , , , ,